Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Benchmarking national tourism organizations and agencies: Understanding best practice
(Elsevier Sci Ltd, 2007)
The book comprises 13 chapters. The first chapter begins by introducing the concept of benchmarking and its substantial use in tourism. Chapter 2 overviews the current trends towards public–private sector partnerships in ...
Türkiye'ye Yönelik Turizm Talebinin Neural (Sinir) Ağları Modelini Kullanarak Analizi
(2003)
Turizm talep tahminlemesinde, son 5-10 yıl içinde kullanılmaya başlanılan sinir ağı modelleri geleneksel talep tahminlemesi modellerine göre çok daha gerçekçi ve doğru sonuçlar vermektedir. Bu araştırma kapsamında, bir ...
Turizm Eğitimi Almış Yeni Mezunların Oryantasyon Programına Yönelik Tutumlarındaki Değişimler
(2007)
Bu çalışmada; Antalya ve Muğla yörelerinde faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerinde uygulanan oryantasyon programlarına katılan yeni mezunların, bu programlara yönelik tutumlarındaki değişimler araştırılmıştır. ...
Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynaklarının Eğitiminde Stratejik Sektörel Eğitim Organizasyonlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Bir İnceleme
(2003)
Değişen çevre koşulları, değişen insan istek ve ihtiyaçları, işletmelerin sahip olması gereken niteliklerle birlikte, insan kaynaklarının niteliklerini değiştirmiş ve eğitilmelerinin önemini arttırmıştır. Ancak, günümüzde ...
Turizm Sekröründe Döviz Riski ve Korunma Yöntemleri
(2005)
Bütün dünya genelinde sermayenin serbest dolaşımının artması ve son yıllarda meydana gelen
finansal krizler, ülkeleri ve mikro düzeyde işletmeleri bu krizlere karşı önlem almaya sevk etmiştir.
Finansal krizlerden etkilenen ...
İş tatminine etki eden kimi faktörlerin konaklama işletmeleri açısından incelenmesi
(2009)
Bu çalısmada konaklama isletmelerinde çalısan isgörenlerin tatmin düzeyleri ve is tatminlerini etkileyen bazı faktörlerin farklılasmasının belirlenmesi amaçlanmıstır. İliskisel tarama türünde olan bu arastırmanın deneklerini, ...
Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğrencilerinin öğrenim gördükleri okullara ilişkin beklenti ve değerlendirmeleri
(2009)
Bu araştırmanın amacı; Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinin öğrenciler tarafından ne amaçla tercih edildiği, tercih edilme sebebinin öğrencilerin beklenti ve değerlendirmelerini etkileyip etkilemediği ve yine ...
Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri
(2007)
Tüketici şikayetleri, hizmet üreten işletmeler için önemli bir konudur. Tüketicilerin etkili bir şekilde ele alınması, müşteri sadakatının sağlanması bakımından da anahtar bir role sahiptir. Bununla birlikte, otel ve ...
Turizm Pazarlamasına İnternetin Etkisi: Destinasyon Web siteleri İçin Bir Model Önerisi
(2005)
Turizm bölgeleri, turizm hareketlerinin en önemli odak noktalarından birisi konumundadır. Kişilerin geçici yer değiştirmelerinin temel hedefi, çoğu zaman belirli bir turizm bölgesini ziyaret etmektir. Söz konusu bölgeler, ...
Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı
(2006)
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın destekleriyle gerçekleştirilmiş olan bu çalışma, Antalya'yı takiben Türkiye'nin en önemli turizm destinasyon u konumunda olan ve gelecek yıllarda da ülke turizmi içerisindeki bu konumunu ...