Search
Now showing items 1-10 of 100
Yiyecek içecek işletmelerinde hizmet kalitesinin dineserv modeli ile ölçümü
(2012)
Dünya turizm hareketliliğine katılımın günden güne artması, insanların tatil süreleri boyunca yemeklerini genel olarak yiyecek içecek işletmelerinde karşılaması, dışarıda yeme içme alışkanlıklarının hızla yaygınlaşmasi ...
Türkiye'deki İşletme Gruplarına Bağlı İşletmeler ile Diğer İş Örgütlerinin Başarımlarının Karşılaştırılması: Boylamsal Bir Analiz
(2016)
Bu çalışmada, Türkiye'de faaliyet gösteren işletme grubuna bağlı işletmeler ile diğer iş örgütü türlerinin başarımları karşılaştırılmıştır. Çalışmada veri olarak İstanbul Sanayi Odasının 1993 yılından 2013 yılına kadar ...
TCMB’nin para politikası duruşunun alternatif açıklaması: Parasal durum endeksi (MCI)
(2012)
İktisadi birimlerin beklentilerinin bilinmesi, politika otoriteye iktisadi ve siyasi kararlar karşısında tepkilerin değerlendirebilmesini sağlar. Bu nedenle, özellikle faiz oranının bir araç olarak kullanıldığı durumlarda, ...
Tüketicilerin alişverişten sofraya gıda güvenliğine yönelik tutum ve davranışları
(2011)
Bu çalışma; tüketicilerin gıda satın almadan evde tüketimine kadar her aşamada gıda güvenliğini sağlamaya yönelik tutum ve davranışlarını değerlendirmek ama cıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Soru formu kullanılarak 154 ...
Denetim Araştırmalarında Bağlam: Türkiye Denetim Yazını Üzerine Bir İnceleme
(2016)
Bu çalışmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Öncelikle Türkiye’de yapılan dene- tim alanına ilişkin çalışmaların Türkiye bağlamını ne ölçüde dikkate aldıkları so- rusuna yanıt aranacaktır. İkinci olarak yapılan çalışmaların ...
Ekonomik krizler ve işsizlik: 1980 sonrası Türkiye deneyimleri
(2011)
Ekonomik ve sosyal yansımaları olan işsizlik sorunu, ekonomik kriz dönemlerinde daha da artmaktadır. Çalışma olanağından yoksun kalmanın kaçınılmaz sonucu ise yoksulluk ve sefalettir. Ekonomik krizlerin işsizlik üzerindeki ...
Türkiye'de Fiyatlar Genel Seviyesinde Ön Plana Çıkan Harcamaların Enflasyon Gelişmeleriyle Olan Etkileşimi Üzerine Genel Bir Değerlendirme
(2017)
Çalışmada ülkemizde TÜFE sepeti temelinde, ortalama bir tüketicinin bütçesinde önemli paya sahip harcama kalemlerinden yola çıkılarak, genel fiyatlar seviyesinde ön plana çıkan ana harcama grupları belirlenmiştir. Sözü ...
Türkiye’de Egemen İktisadi Aktörler Olarak İşletme Grupları
(2014)
Bu çalışmanın iki temel amacı söz konusudur. İlk ve öncelikli amacı, Türkiye’deki işletme gruplarının diğer iş örgütü formları karşısındaki iktisadi önemlerini ortaya koymaktır. İkinci amacı ise Türkiye’de faaliyet gösteren ...
Turizm sektörünün bölgelerarası gelişmişlik farklılıklarını gidermedeki etkisi: yakınsama modeli
(2011)
Bir ülkenin gelişmiş ve azgelişmiş bölgeleri arasındaki ekonomik dengesizliklerin azaltılması ile sağlamış olduğu gelir arttırıcı ve istihdam yaratıcı etkisiyle turizm sektörü, dünya ekonomisinde bugün gelinen noktada çok ...
Ekolojik kirliliğin gayrimenkul fiyatları üzerindeki etkisinin araştırılması: yatağan termik santrali örneği
(2011)
Hedonik Fiyatlandırma Modeli ile heterojen bir malı oluşturan karakteristiklerin her birinin fiyat üzerindeki etkisi tahminlenebilir. Bu çalışmada hedonik fiyatlan-dırmg modelleri ile hava kirliliği, deniz kirliliği gibi ...