Ara
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-10
A Content Analysis of Repeaters' Self-Perceptions of Tourist Destinations
(Emerald Group Publishing Ltd, 2006)
The purpose of this paper was to consider the repeaters' perceptions of changes in respect of the overall quality of sample destinations by examining in two categories such as positive (or better) and negative (or worse). ...
Rankings of Tourism and Hospitality Departments: A Case of Turkey
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2007)
Although there has been a long tradition of ranking departments on the basis of research productivity, this phenomenon is relatively new in tourism research. This paper develops a conceptualized ranking scheme of academic ...
Benchmarking national tourism organizations and agencies: Understanding best practice
(Elsevier Sci Ltd, 2007)
The book comprises 13 chapters. The first chapter begins by introducing the concept of benchmarking and its substantial use in tourism. Chapter 2 overviews the current trends towards public–private sector partnerships in ...
Measuring Destination Competitiveness: Multiple Destinations Versus Multiple Nationalities
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2009)
Over the past few decades, studies on competitiveness have generally focused on examining the exportation success of goods-producing or manufacturing firms rather than the service industry, including tourism. This study ...
Measuring comparative performance of vacation destinations: Using tourists' self-reported judgements as an alternative approach
(Cabi Publishing-C A B Int, 2004)
This study was designed to test, the use of a practical approach developed: (i) to measure external performance of two international tourist destinations (Turkey and Mallorca); and (ii) to investigate their competitive ...
Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye'deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme
(2007)
Turizmde ürün çeşitliliği yoluyla ürün değeri oluşturma, turizm çekim merkezleri arasında rekabetin hızla arttığı bir ortamda başarının anahtarı durumundadır. Günümüz turistlerinin daha fazla değer talep ettikleri bir ...
Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri
(2007)
Tüketici şikayetleri, hizmet üreten işletmeler için önemli bir konudur. Tüketicilerin etkili bir şekilde ele alınması, müşteri sadakatının sağlanması bakımından da anahtar bir role sahiptir. Bununla birlikte, otel ve ...
Üniversite adaylarının ÖSYS tercihlerinde kullandıkları karar verme stratejileri
(2009)
Bu arastırma kapsamında, ögrencilerin kendileri için önemli bir sınav özelliginde olan ÖSYS tercihini yaparken kullandıkları karar verme stratejilerinin, su anda ögrencisi bulundukları okuldan duydukları tatmin düzeyleri, ...
Türkiye Turizminin Akdeniz Ülkeleri ile Rekabet Gücü Açısından Karşılaştırılması
(2005)
Günümüzde; uygun turizm potansiyele sahip birçok ülkenin ekonomik büyüme-kalkınmaları için gerekli olan döviz girdisini sağlamak, istihdam olanaklarını, pazar payını ve ulusal gelirini arttırmak amacıyla uluslararası turizm ...
Repeaters' behavior at two distinct destinations
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2001)
This paper proposes a model of multiple relationships among tourist satisfaction, previous visits, and behavioral intention to revisit. The results of an empirical test of the model, based on data collected from Britons ...