Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
A Content Analysis of Repeaters' Self-Perceptions of Tourist Destinations
(Emerald Group Publishing Ltd, 2006)
The purpose of this paper was to consider the repeaters' perceptions of changes in respect of the overall quality of sample destinations by examining in two categories such as positive (or better) and negative (or worse). ...
Rankings of Tourism and Hospitality Departments: A Case of Turkey
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2007)
Although there has been a long tradition of ranking departments on the basis of research productivity, this phenomenon is relatively new in tourism research. This paper develops a conceptualized ranking scheme of academic ...
Measuring Destination Competitiveness: Multiple Destinations Versus Multiple Nationalities
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2009)
Over the past few decades, studies on competitiveness have generally focused on examining the exportation success of goods-producing or manufacturing firms rather than the service industry, including tourism. This study ...
Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye'deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme
(2007)
Turizmde ürün çeşitliliği yoluyla ürün değeri oluşturma, turizm çekim merkezleri arasında rekabetin hızla arttığı bir ortamda başarının anahtarı durumundadır. Günümüz turistlerinin daha fazla değer talep ettikleri bir ...
Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri
(2007)
Tüketici şikayetleri, hizmet üreten işletmeler için önemli bir konudur. Tüketicilerin etkili bir şekilde ele alınması, müşteri sadakatının sağlanması bakımından da anahtar bir role sahiptir. Bununla birlikte, otel ve ...
Üniversite adaylarının ÖSYS tercihlerinde kullandıkları karar verme stratejileri
(2009)
Bu arastırma kapsamında, ögrencilerin kendileri için önemli bir sınav özelliginde olan ÖSYS tercihini yaparken kullandıkları karar verme stratejilerinin, su anda ögrencisi bulundukları okuldan duydukları tatmin düzeyleri, ...
Türkiye Turizminin Akdeniz Ülkeleri ile Rekabet Gücü Açısından Karşılaştırılması
(2005)
Günümüzde; uygun turizm potansiyele sahip birçok ülkenin ekonomik büyüme-kalkınmaları için gerekli olan döviz girdisini sağlamak, istihdam olanaklarını, pazar payını ve ulusal gelirini arttırmak amacıyla uluslararası turizm ...
Repeaters' behavior at two distinct destinations
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2001)
This paper proposes a model of multiple relationships among tourist satisfaction, previous visits, and behavioral intention to revisit. The results of an empirical test of the model, based on data collected from Britons ...
Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations
(Elsevier Sci Ltd, 2002)
The objectives of this research were to determine if motivational differences existed between tourists from the same country visiting two geographical destinations and across those from two different countries visiting the ...
Determinants of length of stay: A practical use of survival analysis
(Elsevier Sci Ltd, 2007)
The principal purpose of this study was to analyze the determinants of tourists' length of stay at a destination. Data were collected through a questionnaire survey conducted in the summer of 2005. Exceptionally different ...