Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Determining to Which Degree Pedagogical Teacher Training Serves the Teaching Profession A Scale Development Study
(Center Transylvanian Studies, 2017)
The quality of teachers being trained is crucial for advanced countries. This can be seen from the fact that they frequently question their higher education process and teacher training systems. Teacher training processes ...
Future Citizenship, Democracy and Human Rights Education with Creative Drama and Other Interactive Teaching Methods
(Turkish Education Assoc, 2015)
In this study, by using Citizenship and Democracy Education Curricula (CDEC) with creative drama and other interactive teaching methods, it was aimed to determine the academic achievement of students, their commitment to ...
Aday öğretmen yetiştirme programının değerlendirilmesi
(Hacettepe University, 2018)
Starting from February 2016, the Ministry of Turkish National Education launched a new program for novice teachers under the Directive on Novice Teacher Training Process. It is understood that the aims of this program are ...
Changes and transformations in the curricula of elementary education citizenship, democracy and human rights from 1926 to 2018
(Pegem Akademi Yayıncılık Egitim Danısmanlik Hizmetleri Ticaret A.S., 2021)
In this study, the curricula of citizenship, democracy and human rights developed from 1926 to 2018 were examined in depth with the aim of determining changes, transformations and developments. As a qualitative study based ...
Sınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanterinin Türk Kültürüne Uyarlanması
(2018)
Bu araştırma Sınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanterinin (Webster-Stratton, 2012) Türk Kültürüne uyarlanması amacıyla yapılmıştır. Betimsel türdeki araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ilinde görev yapan 48-72 ay ...
Eğitim Fakültesi Araştırma Görevlilerinin Öğretim Üyesi Yetiştirme Programına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
(2016)
Türkiye'de üniversite sayısının artması ile öğretim elemanı gereksinimi dahada artmıştır. Bu durum, öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının veders yükünün fazla olmasına ve öğretimin niteliğinin düşmesine neden ...