Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
(2018)
Bu araştırmada okuduğunu anlama stratejilerinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi amaçlanmıştır. Okuduğunu anlama stratejilerinin ...
Örgütsel Güç Mesafesi Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2018)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel güç mesafesi konusundaki algılarını belirlemede kullanılabilecek bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubu ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinden oluşmaktadır. ...
Üniversite Öğrencilerine Göre Çokkültürlü Eğitim ve Demokrasi
(2018)
Çokkültürlü eğitim farklı kültürden gelen öğrencilerin eşit eğitim haklarına sahip olması olarak tanımlanabilir. Farklı kültürlerden gelen öğrencilerin bir araya gelerek birlikte yaşamaya ve öğrenmeye başladığı üniversiteler ...
Sınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanterinin Türk Kültürüne Uyarlanması
(2018)
Bu araştırma Sınıf Yönetiminde Öğretmen Stratejileri Envanterinin (Webster-Stratton, 2012) Türk Kültürüne uyarlanması amacıyla yapılmıştır. Betimsel türdeki araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ilinde görev yapan 48-72 ay ...
Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği
(2016)
Bu çalışmada lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini (SAS) kullanımının psikolojik iyi oluş, mutluluk ve yaşam doyumunu yordayıp yordamadığı amaçlanmıştır. SAS’ların kullanımını belirlemek için öğrencilere “Facebook” ve ...