Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Rankings of Tourism and Hospitality Departments: A Case of Turkey
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2007)
Although there has been a long tradition of ranking departments on the basis of research productivity, this phenomenon is relatively new in tourism research. This paper develops a conceptualized ranking scheme of academic ...
Benchmarking national tourism organizations and agencies: Understanding best practice
(Elsevier Sci Ltd, 2007)
The book comprises 13 chapters. The first chapter begins by introducing the concept of benchmarking and its substantial use in tourism. Chapter 2 overviews the current trends towards public–private sector partnerships in ...
Turizm Eğitimi Almış Yeni Mezunların Oryantasyon Programına Yönelik Tutumlarındaki Değişimler
(2007)
Bu çalışmada; Antalya ve Muğla yörelerinde faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerinde uygulanan oryantasyon programlarına katılan yeni mezunların, bu programlara yönelik tutumlarındaki değişimler araştırılmıştır. ...
Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Akademisyenlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Üzerine Bir Arastırma
(2007)
Faaliyet alanı ne olursa olsun, herhangi bir örgütte çalısanların, çalıstıgı örgütün amaç ve hedeflerini benimsemesi ve örgüt içinde varlıgını sürdürmeye yönelik bir arzu hissetmesi süphesiz ki o çalısanın örgüte yönelik ...
Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye'deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme
(2007)
Turizmde ürün çeşitliliği yoluyla ürün değeri oluşturma, turizm çekim merkezleri arasında rekabetin hızla arttığı bir ortamda başarının anahtarı durumundadır. Günümüz turistlerinin daha fazla değer talep ettikleri bir ...
Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri
(2007)
Tüketici şikayetleri, hizmet üreten işletmeler için önemli bir konudur. Tüketicilerin etkili bir şekilde ele alınması, müşteri sadakatının sağlanması bakımından da anahtar bir role sahiptir. Bununla birlikte, otel ve ...
Measurement of destination brand bias using a quasi-experimental design
(Elsevier Sci Ltd, 2007)
Image of a country as tourism destination brand can involve a biased or distorted view that is different from its objective reality. Although several destination image studies make references to negative destination images ...
Tourist harassment - A marketing perspective
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2007)
Consumer services research contains few empirical studies of harassment involving tourists. Previous studies are largely in general typological terms. Relatively little is known about the effects of harassment on tourist ...