• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Readiness of Stakeholders in the Scientific Inquiry-Supported Mentoring Project

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (529.1Kb)

Tarih

2023

Yazar

Ünver, Ayşe Oğuz
Okulu, Hasan Zühtü
Muslu, Nilay
Yılmaz, Yasemin Özdem
Şenler, Burcu
Arabacıoğlu, Sertaç
Bektaş, Onur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Oguz Unver, A., Okulu, H. Z., Muslu, N., Ozdem Yilmaz, Y., Senler, B., Arabacioglu, S., & Bektas, O. (2023). The readiness of stakeholders in the scientific inquiry-supported mentoring project. International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology (IJEMST), 11(1), 37-55. https://doi.org/10.46328/ijemst.2651

Özet

The effectiveness of professional development programs for teachers in Turkey is limited because the programs are not designed to meet individual teacher needs. Although teachers are implementers who perform classroom practices, they are in the role of students in these programs. The project supported by The Scientific and Technological Research Institution of Turkey (TUBITAK) 1001-Grant 220K080 entitled “Designing and Evaluation of the Effectiveness of Scientific Inquiry Supported by Online Mentoring (e-scaffolding) in In-service Teacher Training” aims to examine and evaluate a professional development model. The project involves various strategies, such as mentorship, coaching, peer learning, and collaboration, for prioritizing teachers’ ideas and expectations. This study intends to reveal the readiness of the stakeholders (participating teachers and mentors) in the online mentoring model supported by scientific inquiry as part of the professional development process of teachers. The prominent results of the research are that teachers have positive opinions about the importance of scientific inquiry-based learning and teaching, teachers’ expectations from professional development programs vary by their levels of experience. In conclusion, this study is important in terms of making teachers’ voices heard and designing professional development programs in line with their expectations.

Kaynak

International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology

Cilt

11

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.46328/ijemst.2651
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10473

Koleksiyonlar

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [131]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.