• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Development of Pre-service Primary Teachers’ Understanding and Skills of Argumentation through Argument Driven Inquiry

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (2.091Mb)

Tarih

2023

Yazar

Özdem Yılmaz, Yasemin
Şahin Kalyon, Demet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Şahin Kalyon, D., Özdem Yılmaz, Y. The Development of Pre-service Primary Teachers’ Understanding and Skills of Argumentation through Argument Driven Inquiry. Sci & Educ (2023). https://doi.org/10.1007/s11191-023-00474-z

Özet

Argumentation is an indispensable part of scientific knowledge construction, and the inquiry laboratory is full of opportunities for argumentation. Yet, at primary schools, students learn science without any inducement to argumentation or inquiry. To fill this need, this study was aimed to develop pre-service primary teachers’ understanding of and skills in relation to scientific argumentation. In the study, we applied the principles of argument-driven inquiry (ADI) laboratory in the Science and Technology Laboratory Applications course. The participants were 57 pre-service primary teachers (PPTs). The research design was an embedded mixed method design, in which qualitative data was embedded in the quantitative design. The quantitative design was pre-test, post-test one group experimental design. The main sources of data were the Argumentation Test (AT) and PPTs’ written arguments. The PPTs actively participated in 5 ADI laboratory works after they were introduced to inquiry and argumentation in 4 preparatory laboratory sessions. The results showed statistically significant development of PPTs’ understanding of argumentation based on the analysis of AT responses. The analysis of written arguments supported these results by indicating improvement in PPTs’ arguments from weak to strong arguments. Implications of these findings highlight first, the efficacy of ADI laboratory work in engaging pre-service primary teachers in argument and inquiry-based instructional practices, and second, in supporting understanding of and skills regarding argumentation given the significance of their role in promoting scientific literacy.

Kaynak

Science and Education

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s11191-023-00474-z
https://hdl.handle.net/20.500.12809/11069

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.