Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Ergenlerde yalnızlığın yordayıcıları
(2009)
Bu araştırmanın amacı, ergenlik döneminin problemli yapısı içinde yer alan lise öğrencilerinin yaşadıkları yalnızlığın önemli yordayıcılarını belirlemektir. Bu çalışma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırma, ...
Lise öğrencilerinde kişilerarası ilişki tarzlarının yordayıcıları
(2009)
Bu çalışmanın amacı, ergenliğin orta evresi içerisinde yer alan lise öğrencilerinin kişilerarası ilişki tarzlarını etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu araştırma, lise öğrencilerinin kişilerarası ilişki tarzlarının; ...
Üniversite öğrencilerinin reddedilme duyarlıkları ile sosyal kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(2007)
Bu çalışmanın amacı kişilerarası ilişkilerinde yaşadıkları problemler bağlamında üniversite öğrencilerinin reddedilme duyarlıkları ile sosyal kaygı düzeylerini cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey ve ebeveyn tutumları açısından ...
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinde depresyonun yordayıcıları
(2009)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin depresyon düzeylerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu araştırma, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin depresyon düzeylerinin; ebeveyn tutumları, ...
Ergenlerde kaygı duyarlığı ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2012)
Bu araştırmada ergenlerin kaygı duyarlığı ile ebeveynlerinin algılanan tutumları arasındaki ilişkiler ve algılanan ebeveyn tutumlarının kaygı duyarlığını yordamaki rolü incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla il ...
İletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerilerinin sosyal yetkinliğe etkisi
(2013)
Bu çalışmanın amacı, sosyal yetkinlik, iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerileri arasındaki ilişkilerin ve iletişim becerileri ve kişilerarası problem çözme becerilerinin sosyal yetkinliği yordamaki ...
Öfke ile Başaçıkma: Bilişsel Davranışçı Terapilere Dayalı Bir Program
(2006)
Bu çalışmanın amacı bireylerin yaşadıkları öfke ile onların yaşamlarını negatif olarak çeşitli yönlerden etkileyen- başaçıkmaları bağlamında Deffenbacher ve diğerleri (1987,1989,1990,1992,1994)'nden yararlanılarak sekiz ...
Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Olarak Geliştirilen Belirsizliğe Tahammülsüzlükle Başetme Psikoeğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Belirsizliğe Tahammülsüzlük Düzeyleri Üzerindeki Etkililiğinin Sınanması
(DERGIPARK AKAD, 2021)
Çalışmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşımı temel alan grup psikoeğitiminin üniversite öğrencilerindeki belirsizliğe tahammülsüzlüğe etkisinin incelenmesidir. Çalışmada Deneysel desenlerden “Öntest-Sontest-İzme Testi ...