Yazar "Bahar, Ozan" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
-
Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm
Esen, Funda; Bahar, Ozan (2019)Çalışmanın amacı, Afyonkarahisar’ın termal turizm açısından destinasyon imajı, turist memnuniyeti ve destinasyon sadakati arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bunun yanı sıra, demografik özelliklerden katılımcıların ... -
Factors affecting tourist expenditure coming to Mugla Region
Korkmaz, Fehime Bingöl; Bahar, Ozan (2012)Turist harcamalarının artırılması, yerel ekonomiler için son derece önemli olan turizm gelirlerini artırmanın yoludur. Bu çalışmanın amacı, Muğla bölgesine gelen turistlerin harcamalarını etkileyen faktörleri ortaya koyarak, ... -
Gelişmekte olan ülkelerde turizm-ekonomik büyüme ilişkisi: Dinamik panel veri analizi
Bahar, Ozan; Bozkurt, Kurtuluş (2010)Bu çalışmanın amacı, dinamik panel veri analizi yöntemi kullanarak GOÜ turizm sektörü ile ekonomik büyüme arasında uzun dönemde herhangi bir pozitif ilişkinin olup olmadığını analiz etmektir. Bu bağlamda; Türkiye’nin de ... -
Medya Bağlamında Politik İstikrarsızlık-Turizm İlişkisi
Atasever, Gülbahar; Bahar, Ozan (2017)Turizm potansiyeline sahip olan bir ülkenin imajı; turizm imajı ile toplumsal ve politik imaj ya da genel imaj olarak iki kısımda değerlendirildiğinde, her ikisinin birbiriyle uyum içinde olması gerektiği bir gerçektir. ... -
Muğla deniz turizminde hizmet niteliğinin piyasa fiyatı üzerindeki etkileri: hedonik fiyatlandırma modeli
Hedonik Fiyatlandırma Modeli ile heterojen bir malı oluşturan karakteristiklerin her bi- rinin fiyat üzerindeki etkisi tahmin edilmektedir. Bu tahminler, Modelde, heterojen bir malın fiyatının, onu oluşturan farklı ... -
Talep Şokları: Türk Turizm Sektörü İçin Bir Analiz
Bozkurt, Kurtuluş; Bahar, Ozan (2015)Bu çalışmanın amacı, Türk turizm sektöründeki talep şoklarının etkilerini analiz etmektir. Bu bağlamda Türkiye’ye en çok turist gönderen 24 ülke için T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığının Turizm İstatistikleri veri tabanından ... -
Turizm Gelirlerine Yönelik Bir Yakınsama Analizi
Bozkurt, Kurtuluş; Bahar, Ozan (2015)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin uluslararası turizm sektöründe hem en yakın rakipleri olan hem de Türkiye’nin de içerisinde yer aldığı dünyanın en gelişmiş dokuz turizm ekonomisi ile Türkiye arasında herhangi bir yakınsama ... -
Turizm sektörüne sağlanan doğrudan yabancı sermaye yatırımlarının (DYSY) ekonomik büyüme üzerine olan olası etkisi: Türkiye örneği (1986–2006)
Bahar, Ozan (2010)Söz konusu çalışmanın temel amacı, bir turizm ülkesi olan Türkiye’de turizm sektörüne sağlanan DYSY ile ekonomik büyüme arasında uzun dönemli bir ilişkinin olup olmadığını test etmektir. Çalışmada En Küçük Kareler Yöntemi ... -
Turizm sektörünün bölgelerarası gelişmişlik farklılıklarını gidermedeki etkisi: yakınsama modeli
Komşu, Meryem Samırkaş; Bahar, Ozan (2011)Bir ülkenin gelişmiş ve azgelişmiş bölgeleri arasındaki ekonomik dengesizliklerin azaltılması ile sağlamış olduğu gelir arttırıcı ve istihdam yaratıcı etkisiyle turizm sektörü, dünya ekonomisinde bugün gelinen noktada çok ... -
Turizm Sektörünün Türkiye Ekonomisi İçindeki Yeri ve Önemi Üzerine Bir Değerlendirme
Çımat, Ali; Bahar, Ozan (2003)Türkiye'de de turizm sektörü, özellikle 1980 yılından sonra büyük bir gelişme göstermiş ve ülkenin ekonomik sıkıntılar yaşadığı dönemlerde büyük bir döviz girdisi sağlayarak dış açıkların giderilmesinde, işsizliğin ... -
Turizm Sektörünün Türkiye'nin Ekonomik Büyümesi Üzerindeki Etkisi: VAR Analizi Yaklaşımı
Bahar, Ozan (2006)Bir hizmet sektörü olan turizmin, tüm dünya genelinde çok büyük bir hızla gelisme gösterdigi görülmektedir. Bugün, tüm dünya hizmet ticaretinin yaklasık %30’unu turizm sektörü tek basına olusturmaktadır. Turizm bir sektörler ... -
Turizm Sektörünün Yakınsamaya Etkisi: 1990-2000 Yılları Türkiye Uygulaması
Bu çalışmanın amacı, Yakınsama Modeli kapsamında, Sıradan En Küçük Kareler Yöntemini (SEKKY) kullanarak turizm sektörünün bölgelerarası kişi başı gelir farklılıklarını gidermede etkisi olup olmadığını test etmektir. Bu ... -
TURİZMDE GÜVENLİK ALGISININ TÜRKİYE EKONOMİSİNE ETKİSİ
Bahar, Ozan; Bilen, Kamil (Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi, 2020)Turizm sektörünün, ülke ekonomisine sağladığı değer ve fayda her gün daha fazla artmaktadır. Diğer sektörlerle karşılaştırıldığında çok hızlı gelişim göstermektedir. Turistlerde seyahate çıkma fikri oluştuğunda gideceği ... -
Türkiye Turizminin Akdeniz Ülkeleri ile Rekabet Gücü Açısından Karşılaştırılması
Bahar, Ozan; Kozak, Metin (2005)Günümüzde; uygun turizm potansiyele sahip birçok ülkenin ekonomik büyüme-kalkınmaları için gerekli olan döviz girdisini sağlamak, istihdam olanaklarını, pazar payını ve ulusal gelirini arttırmak amacıyla uluslararası turizm ... -
Vergi gelirleri ve ekonomik büyüme ilişkisi: Türkiye ekonomisi üzerine eşbütünleşme ve nedensellik analizi
Erdoğan, Ebru; Topcu, Mert; Bahar, Ozan (2013)Bu çalışmanın amacı; Türkiye’de vergi gelirleri ile ekonomik büyüme arasındaki eşbütünleşme ve nedensellik ilişkisinin incelenmesidir. Bu bağlamda çalışmada 1998:I-2011:IV dönemi için eşbütünleşme ve hata düzeltme ...