Browsing TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu by Department "MÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü"
Now showing items 1-16 of 16
-
8. Sınıf Matematik Akademik Başarısını Yordayan Faktörler- TIMSS 2015
(2017)Bu çalışmada TIMSS 2015 uygulamasında ele alınan öğrenci, öğretmen ve okul faktörlerinin Türkiye'deki sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile nasıl bir ilişki içinde olduğunun araştırılması amaçlanmıştır. ... -
Akım geçiren basit bir elektrik devresinde neler olduğu konusunda öğrenci görüşleri
(Ekip Buro Makineleri A.S., 2010)Bu çalışma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yeni fen ve teknoloji programı çerçevesinde, iletken tel, bir ampul ve bir pil ile kurulan “Basit bir elektrik devresinde neler oluyor?” sorusuna cevap aramak için ... -
Bir Simülasyon Olarak Eğitim ve Eğitim Programları
(Kastamonu Üniversitesi, 2020)Günümüzdeki en etkili medya kuramcılarından birisi olan Fransız post modern yazar Jean Baudrillard modern kitle iletişim araçlarının etkisinin diğer teknolojilerin etkisinden daha farklı ve derin olduğunu vurgulamıştır. ... -
Contributions to the macrofungi of İzmir province
(2004)This study was based on the macrofungi collected from İzmir province between 1993 and 2002. As a result of field and laboratory studies 55 taxa belonging to 28 families were identified and are presented as a list. Three ... -
DOĞA VE BİLİM KAMPLARININ ZENGİNLEŞTİRİLMESİ: ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK TASARLANAN BİR STEM KAMPININ İNCELENMESİ
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2022)Özel yeteneklilerin eğitiminde zenginleştirme modelleri okul dışı öğrenme ortamlardaki etkinlikler için geniş bir uygulama potansiyeline sahiptir. Mevcut araştırma, STEM eğitimi kapsamında özel yetenekli öğrenciler için ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları algılamaları
(2009)Bu çalışma; ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları zihinlerinde nasıl algıladıklarını ve bunların zaman içerisinde nasıl değiştiğini belirlemeye yönelik olarak tasarlanmıştır. Bu ... -
Macrofungi of Türkmenbaba mountain (Eskişehir)
(2005)The macrofungi collected from the Türkmenbaba mountain area in 2001-2003 were investigated. As a result of field and laboratory studies, 84 taxa belonging to 30 families were identified. Seven species belong to the class ... -
Manisa Yöresi makrofungus florasına katkılar
(2002)Bu çalışma 1994-1998 yılları arasında Manisa İlinden toplanan makrofungus örnekleri üzerinde yapılmıştır. Laboratuvar ve arazi çalışmaları sonucunda, 13 familyaya ait 36 makrofungus taksonu tespit edilmiştir. Bu çalışma ... -
A new record of Morchella taxon for the Turkish macromycota
(2005)Bu çalışma 2000 ve 2001 yılları arasında Muğla ilinden toplanan makrofungus örnekleri üzerinde yapılmıştır. Makrofungusların morfolojik ve ekolojik karakterleri kaydedilmiş ve doğal habitatlarında fotoğrafları çekilmiştir. ... -
New records for the Turkish macromycota from west anatolia
(2004)Bu çalışmada, İzmir ve Balıkesir illerinden bazı makrofungus örnekleri toplanmıştır. Bu örnekler arasından üç tür {Phellinus gilvus (Schw.) Pat., Clitocybe georgiana Clemenc ve Pseudoclitocybe expallens (Pers.: Fr.) Mos.) ... -
Russula species and a new record of Turkey
(2005)Mantar örnekleri 1998 ve 2000 yılları arasında Balıkesir İlinden toplanmıştır. Bu örnekler arasından teşhis edilen Russula queletii Fr. Türkiye'de ilk defa kaydedilmiştir. Bu tür tanımlanmış ve resmedilmiştir. Türkiye'de ... -
Some macrofungi from Çanakkale province
(2003)Bu çalışma 1992-1993 yıllarında Çanakkale ilinden toplanan makrofungus örnekleri üzerinde yapılmıştır. Çalışma sonunda 2 sınıfa ve 30 familyaya ait 70 tür tespit edilmiştir. Bu türlerden 3'ü (Xylaria hypoxylon (L.: Hooker) ... -
Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirmede Puanlara Anlam Kazandırma: %70 Doğru Yanıt Yöntemi
(2018)Bu çalışmanın amacı sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamaları kapsamında geliştirilen testler temel alınarak, %70 doğru yanıt yöntemi ile puanlara anlam kazandırılıp kazandırılamayacağını araştırmaktır. Bu amaç ... -
A teaching strategy for developing the power of observation in science education
(2009)Bilginin oluşumunda gözlem önemli bir yer tutmasına rağmen, bilim eğitiminde gözlem temelli bilgiye, deneysel temelli bilgiye göre daha az yer verilmiştir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı bilim eğitiminde gözlemin gücünü ... -
Türkiye'nin İlkokul ve Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Genel Konu İzleme Haritası ile İncelenmesi
(2014)Bu çalışmada, Türkiye'nin ilkokul ve ortaokul matematik dersi öğretim programları genel konu izleme haritası yöntemiyle analiz edilmiştir. Genel konu izleme haritası yöntemiyle oluşturulan tablo kullanılarak, Türkiye'nin ... -
Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi
(2006)Bu çalışma, "Yeşil Sınıf Modeli"ne dayalı olarak yürütülen fen ve doğa etkinliklerinin, ana sınıfı öğrencilerinin "bitkiler sınırlılığında" çevreye algılarına etkisini araştırmayı konu almaktadır. Veriler, ön test - son ...