Konu "Eğitim, Eğitim Araştırmaları" için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-14
-
High School Students’ Performances on Proof Comprehension Tests
(2018)This study is a part of a large scale project in which an action research design is used to teach proof to 11th grade students. This part of the project aims to identify students’ comprehension level through five proof ... -
Hipotez test sürecinde çocukların ve yetişkinlerin bilimsel düşünme eğilimleri
(2009)Bu çalışma çocukların ve yetişkinlerin bilimsel düşünmeye olan yatkınlıklarını araştırmak amacıyla tasarlanmıştır. Çalışma batı Anadolu’da bir ilde bulunan bir ilköğretim okulunda, 6. sınıf öğrencilerinin (n:59) ve bu ilde ... -
İlköğretim fen bilgisi dersinde buluş yoluyla öğretimin öğrenci başarısına etkisinin belirlenmesi (Muğla örneği)
(2007)Araştırmanın amacı, İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde 7. sınıf ders kitabında yer alan "Mavi Gezegenimiz, Ekosistem, Beslenme Döngüleri" konularının buluş yoluyla öğretiminin, sunuş yoluyla öğretime göre öğrenci başarısına ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji programında yer alan Afet Eğitimi konularına ilişkin öğretmen görüşleri
(2011)Afetler karşısında toplumun bütün katmanlarının farklı düzeylerde de olsa etkilendiği bir gerçektir. Toplumun afet zararlarının azaltılmasında etkin rol alabilmesi için toplum bilincinin artırılması şarttır ve bunun da en ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları algılamaları
(2009)Bu çalışma; ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları zihinlerinde nasıl algıladıklarını ve bunların zaman içerisinde nasıl değiştiğini belirlemeye yönelik olarak tasarlanmıştır. Bu ... -
Öğretmen Adaylarının Algıladıkları Destek, Aidiyet Duygusu ve Öğretmen Öz-yeterlik İlişkisinin İncelenmesi
(2018)Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programında yer alan öğretmen adaylarının algıladıkları destek ve sınıfa aitlik duygularının öğretmen öz-yeterlik algısına katkısının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ... -
Pre-Service Science Teachers’ Awareness of Technological Terms
(2017)Purpose: To accomplish the goals of science education, it is essential that science teachers have technological literacy. Thus, we need to determine the awareness of pre-service science teachers expected to possess a basic ... -
Proje yarışmasının öğrencilerin fen ve teknoloji dersine olan tutumlarına etkisi ve öğretmen görüşleri
(2009)Bu çalışmada Ege Bölgesi pilot illerinde ( İzmir, Manisa, Muğla ) “İlköğretim (6., 7. ve 8. sınıf) Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması”na Fen Bilimleri alanından katılan öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine ilişkin ... -
Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirmede Puanlara Anlam Kazandırma: %70 Doğru Yanıt Yöntemi
(2018)Bu çalışmanın amacı sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamaları kapsamında geliştirilen testler temel alınarak, %70 doğru yanıt yöntemi ile puanlara anlam kazandırılıp kazandırılamayacağını araştırmaktır. Bu amaç ... -
Temel ölçme bilgi ve becerilerinin etkinlik temelli öğretimine yönelik bir çalışma
(2012)Ölçme becerisi, sorgulama temelli bilim eğitimi derslerinde başarının sağlanabilmesi için gerekli ön koşullardan biri olmasına rağmen, okullarda bu becerinin gelişimine yeterince önem verilmemektedir. Bu durumun, öğretmenlerin ... -
Üstkavramsal Öğretim Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Farkındalık, Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Motivasyon ve Akademik Başarıları Üzerine Etkisi
(2018)Bu araştırmada, biyoloji laboratuvar uygulamalarında fotosentez ve bitkilerde solunum konusunun üstkavramsal öğretim etkinlikleri ile yürütülmesinin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık, biyoloji öğrenmeye ... -
Webquest Destekli İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Hatırda Tutma Düzeylerine Etkisi
(2018)Dünyadaki hızlı ve sürekli olan bilgi ve teknoloji gelişimi insanlığın bilgi ve becerilerinin değişmesine sebep olmuştur. Bu değişimin önemli faktörlerinden biride bilişim teknolojilerindeki ve internetteki gelişimdir. ... -
Yaratıcı Drama Yönteminin Öğretmen Adaylarının Matematik Temel Becerileri’ne İlişkin Görüşleri Üzerindeki Etkisi
(2018)Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının yaratıcı drama yönteminin kullanıldığı öğrenme ortamlarında matematik temel becerilerini ne derecede kazandıklarını ve süreçle ilgili görüşlerini ... -
Zihinsel Yetersizliğe Sahip Öğrencilere “Sert-Yumuşak” Maddelerin Öğretimi için Öğretim Materyallerinin Seçim Süreci
(2018)Bu çalışmada ortaokul özel alt sınıfta öğrenim gören zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere bazı maddelerin “Sert-Yumuşak” özelliklerinin öğretimi için hazırlanan materyaller ve bu materyallerin seçimini etkileyen unsurlar ...