Dil "tur" Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 60, listelenen: 21-40
-
Evde Eğitim: Okul Sistemi İçin Sonun Başlangıcı mı?
(Başkent Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada okul düzenine alternatif bir eğitim modeli olarak ortaya çıkan evde eğitim modeli incelenmektedir. Her geçen gün, birçok ülkede, yaygınlaşan ve tercih edilen bir eğitim modeli olan evde eğitim modeli yasal ... -
Flört Tecavüzü: Bir Gözden Geçirme
(Hacettepe Üniversitesi, 2022)Son zamanlardaki araştırmalar, tecavüz vakalarının dünya çapında arttığını göstermektedir. Bu tür olayları önlemek için birçok akademik ve toplumsal çalışma yapılmış olmasına rağmen, belirli bir tecavüz türü, yani flört ... -
Investigating the instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of different variables: The sample of Mugla Sitki Kocman University
(Deomed Publ, Istanbul, 2018)The aim of the study is to examine instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of various variables. The study was designed to reflect the survey research model. The sample of the study consisted of ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi
(2006)Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışma; İlköğretim okullarında 5., 6., 7. ve 8. sınıflar düzeyinde Türkçe dersine devam eden 526 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. ... -
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinde depresyonun yordayıcıları
(2009)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin depresyon düzeylerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu araştırma, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin depresyon düzeylerinin; ebeveyn tutumları, ... -
İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)
(2004)İlköğretim, çocuğun eğitiminde önemli bir yer tutar. Eğitim ve öğretim ilk defa plânlı, programlı olarak ilköğretim okullarında verilir. Çocuk okuma yazmayı ilköğretim okulunda öğrenir. Öğrenme her şeyden önce psiko-sosyal ... -
Lise öğrencilerinde kişilerarası ilişki tarzlarının yordayıcıları
(2009)Bu çalışmanın amacı, ergenliğin orta evresi içerisinde yer alan lise öğrencilerinin kişilerarası ilişki tarzlarını etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu araştırma, lise öğrencilerinin kişilerarası ilişki tarzlarının; ... -
Lise Öğrencilerinde Problemli Akıllı Telefon Kullanımının Sosyal Kaygı ve Sosyal Ağların Kullanımına Aracılık Etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı, lise düzeyindeki öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri ve sosyal ağ siteleri kullanımları ile problemli akıllı telefon kullanımları arasındaki ilişkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği
(2016)Bu çalışmada lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini (SAS) kullanımının psikolojik iyi oluş, mutluluk ve yaşam doyumunu yordayıp yordamadığı amaçlanmıştır. SAS’ların kullanımını belirlemek için öğrencilere “Facebook” ve ... -
Male Pre-School Teacher Candidates in the Context of Gender: Perceived Challenges and Future Concerns
(Hacettepe Univ, 2019)The study aims to examine the views of male pre-school teacher candidates about difficulties they experienced and problems they think they will encounter in their professional live based on gender. In 2015-2016 and 2016-2017 ... -
Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi
(2003)Bu çalışmanın amacı, mikroöğretim uygulaması yapan öğretmen adaylarının sınıfta ders vermeye ilişkin görüşlerinde mikroöğretim öncesi ve sonrası farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Bu çalışma Muğla Üniversitesi Beden ... -
Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
(2018)Bu araştırmada okuduğunu anlama stratejilerinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi amaçlanmıştır. Okuduğunu anlama stratejilerinin ... -
Okul Öncesi Eğitime Katılımın Daha Sonraki Yıllardaki Akademik Başarıya Etkisi: TEOG Sınavları
(2018)Karma yöntemle desenlenen bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime katılımın öğrencilerin daha sonraki yıllardaki akademik başarılarını etkileyip etkilemediğini Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG) sonuçlarına ... -
Okullarda akran temelli programların uygulanma süreci
(2010)Bu çalışmanın amacı, okullarda akran temelli programların uygulama sürecini tanıtmaktır. Akran temelli programlar, akran yardımcılığı ya da akran danışmanlığı adı ile de anılabilmektedir. Bu programlar, belli bir konuda ... -
Okulu Bırakmanın Önlenmesi ve Önlemeye Yönelik Uygulamalar
(2008)Okulu bırakma (okul terki) yaygın eğitsel problemlerden biridir. Bununla ilgili oranı azaltmak birçok ülkenin eğitsel önceliklerinden biri haline gelmiştir. Gerçekte düşük okulu bırakma oranı, eğitim sisteminin kalitesinin ... -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN ZORBALIĞA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amaçları, ortaokul öğrencilerinin zorbalığa yönelik tutumlarını ölçebilen kullanılabilir geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek ve öğrencilerin zorbalığa yönelik tutumlarının cinsiyet ve yaşa göre ... -
Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğrenen Özerkliğini Destekleme Davranışları ile Denetim Odağı Eğilimleri
(2018)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme davranışları ile denetim odağı eğilimlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Muğla ilinde ... -
Öfke ile Başaçıkma: Bilişsel Davranışçı Terapilere Dayalı Bir Program
(2006)Bu çalışmanın amacı bireylerin yaşadıkları öfke ile onların yaşamlarını negatif olarak çeşitli yönlerden etkileyen- başaçıkmaları bağlamında Deffenbacher ve diğerleri (1987,1989,1990,1992,1994)'nden yararlanılarak sekiz ... -
Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması
(2008)Bu araştırmanın genel amacı öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefesi ile kullanıldıkları öğrenme strateji ve sahip oldukları öğrenme stillerinin karşılaştırmasını irdelemektir. Bu araştırmanın çalışma grubu 2005–2006 ... -
Öğrenme-Öğretme Sürecindeki Entelektüel Şizofrenizm
(2008)Bu çalışma demokrasi ve eğitim kavramlarını öğretme-öğrenme süreci kapsamında tartışmayı ve aralarındaki ilişkiyi farklı degişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada demokrasi, diyalojik demokrasi, demokratik ...