Show simple item record

dc.contributor.authorTenruh, Mahmut
dc.contributor.authorTarımer, İlhan
dc.date.accessioned2020-11-20T16:39:02Z
dc.date.available2020-11-20T16:39:02Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-7009
dc.identifier.issn2147-5881
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/5243
dc.descriptionWOS: 000443126400007en_US
dc.description.abstractThe Controller Area Network (CAN) bus was initially introduced for automotive applications, but due to its low cost, high speed and high reliability, it has also become a standard in industrial distributed real-time control applications. Asynchronous Transfer Mode (ATM) is a high speed network technology that aims to combine all types of communication, that is, data, voice, and image in a single network structure. Various studies have been carried to incorporate existing network types such as Ethernet and Token Ring with ATM. It is also important to cover the FieldBus communication in this concept. This study aims to incorporate ATM technology with the FieldBus communication. In this concept, CAN based ATM bus structure is introduced. This structure also introduces an opportunity to connect FieldBus networks with ATM seamlessly. Simulation studies have been carried out to validate the introduced model and the results showed that it is feasible to implement the system.en_US
dc.description.abstractKontrolör Alan Ağı (KAA) taşıtı başlangıçta otomotiv uygulamaları için önerilmiş fakat düşük maliyeti yüksek hızı ve güvenilirliği sayesinde endüstriyel dağılımlı gerçek zamanlı kontrol uygulamalarında da bir standart haline gelmiştir. ATM veri, ses ve görüntü gibi tüm haberleşme türlerini bir network yapısı içerisinde birleştirmeyi hedefleyen hızlı bir ağ teknolojisidir. Ethernet ve Token Ring gibi mevcut ağ türlerinin ATM ile bağlanması için çeşitli çalışmalar sürdürülmüştür. Kontrol Taşıtı haberleşmesinin de bu çerçevede ele alınması önem taşımaktadır. Bu çalışma ATM teknolojisinin Kontrol Taşıtı haberleşmesi ile birlikte kullanılmasını amaçlamaktadır. Bu kapsamda KAA esaslı ATM Taşıt yapısı sunulmaktadır. Bu yapı aynı zamanda Kontrol Taşıt ağlarının ATM ağları ile doğrudan bağlanabilmesi için de bir imkan sunmaktadır. Önerilen modelin geçerliliğini görmek amacıyla simülasyon çalışmaları yürütülmüş ve sonuçlar sistemin ek avantajlarla uygulanabilir olduğunu göstermiştir.
dc.item-language.isoengen_US
dc.publisherPamukkale Univen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectController Area Network (CAN)en_US
dc.subjectATMen_US
dc.subjectReal Time Controlen_US
dc.subjectIndustrial Communicationsen_US
dc.titleDesigning a can based ATM fieldbusen_US
dc.item-title.alternativeKontrolör alan ağı esaslı bir ATM alan taşıtının tasarlanması
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Mühendislik Fakültesi, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Teknoloji Fakültesi, Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
dc.contributor.institutionauthorTenruh, Mahmut
dc.contributor.institutionauthorTarımer, İlhan
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage351en_US
dc.identifier.endpage358en_US
dc.relation.journalPamukkale University Journal of Engineering Sciences-Pamukkale Universitesi Muhendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record