Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarademir, Çiğdem Aldan
dc.contributor.authorÇaylı, Burcu
dc.contributor.authorDeveci, Özge
dc.date.accessioned2020-11-20T16:46:01Z
dc.date.available2020-11-20T16:46:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE5qa3hNUT09/ogretmen-adaylarinin-sorgulama-becerileri-ile-meraklilik-duzeylerinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/5588
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the pre-service teachers’ inquiry skills and curiosity levels according to different variables and to determine whether there is a relationship between them. The research was designed as a descriptive study in the survey model. The sample is composed of pre-service teachers. The data was collected using by the “Inquiry Skills Scale” and the “Curiosity Scale”. Demographic characteristics are determined by the "Personal Information Form". The data was analyzed with SPSS-Windows 22.00 package program and findings were presented in the order of sub-problems. Findings indicate that, pre-service teachers’ inquiry skills were above the medium value and curiosity levels were at the medium value. In terms of inquiry skills, only a significant difference was found in favor of the male pre-service teachers according to gender, and final grade pre-service teachers according to grade level in the “self-confidence” sub-dimension. According to the levels of curiosity, there was a meaningful difference in favor of female pre-service teachers in terms of gender and pre-school pre-service teachers in terms of undergraduate program. There was a positively moderate, meaningful relationship between inquiry skills and curiosity levels of pre-service teachers. Suggestions regarding the questioning ability and curiosity levels of the pre-service teachers were presented in the findings direction. © 2019, Ankara University. All rights reserved.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ile meraklılık düzeylerini farklı değişkenlere göre incelemek, aralarında ilişki olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak desenlenmiştir. Örneklemi, 483 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, “Sorgulama Becerileri Ölçeği” ve “Meraklılık Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Demografik özellikler “Kişisel Bilgi Formu” ile belirlenmiştir. SPSS-Windows 22.00 paket programı ile veriler analiz edilmiş, alt problemler doğrultusunda bulgular sunulmuştur. Bulgular, öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin orta değerin üzerinde, meraklılık düzeylerinin ise orta değerde olduğunu göstermektedir. Sorgulama becerileri açısından sadece “özgüven” alt boyutunda, cinsiyete göre erkek öğretmen adayları ve sınıf düzeyine göre son sınıf öğretmen adayları lehine anlamlı fark belirlenmiştir. Meraklılık düzeylerine göre cinsiyet açısından kız öğretmen adaylarının, öğrenim görülen lisans programı açısından okul öncesi öğretmen adaylarının lehine anlamlı fark belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ve meraklılık düzeyleri arasında pozitif yönlü orta düzeyde, anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Bulgular doğrultusunda, öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ile meraklılık düzeylerine ilişkin öneriler sunulmuştur.
dc.description.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE5qa3hNUT09/ogretmen-adaylarinin-sorgulama-becerileri-ile-meraklilik-duzeylerinin-incelenmesi
dc.item-language.isoengen_US
dc.publisherAnkara Universityen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCuriosityen_US
dc.subjectInquiryen_US
dc.subjectInquiry Skillen_US
dc.subjectPre-Service Teacheren_US
dc.titleÖğretmen adaylarının sorgulama becerileri ile meraklılık düzeylerinin incelenmesien_US
dc.item-title.alternativeAn investigation of pre-service teachers’ inquiry skills and curiosity levels [Öğretmen adaylarının sorgulama becerileri ile meraklılık düzeylerinin incelenmesi]en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKarademir, Çiğdem Aldan
dc.identifier.doi10.17051/ilkonline.2019.610860
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1157en_US
dc.identifier.endpage1171en_US
dc.relation.journalElementary Education Onlineen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster