Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.contributor.authorÇetinkaya, Çetin
dc.contributor.authorAteş, Seyit
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:51Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1304-429X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJMk1URTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6550
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmenlerinin akıcı okumaya yönelik öğretmen bilgileri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 195 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Sınıf öğretmenlerinin akıcı okumaya yönelik bilgileri açık uçlu sorulardan oluşan anket formu ile toplanmış ve sınıf öğretmenlerinin verdikleri cevaplar araştırmacılar tarafından geliştirilen dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular çalışmaya katılan sınıf öğretmenlerinin akıcı okuma konusuna yönelik öğretmenlik bilgilerinin alan, pedagojik ve pedagojik alan bilgisi açısından yeterli olmadığını göstermiştir. Özellikle öğretmenlerin akıcı okuma becerilerinin nasıl geliştirileceği ve değerlendirileceği konusuna yönelik bilgilerinin yetersiz olduğu anlaşılmıştır. Yine birçok öğretmenin akıcı okuma becerisi ile ilgili kavram yanılgısına sahip olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgular literatür doğrultusunda tartışılmış ve yapıcı çözüm önerilerinde bulunulmaya çalışılmıştıren_US
dc.description.abstractIn this research, elementary school classroom teachers' knowledge regarding teaching reading fluency was examined. A total of 195 elementary school classroom teacher constituted research sample. The study was used a questionnaire with open-ended questions to obtain teachers' knowledge about teaching reading fluency. The teachers' responds were assessed according to a rubric developed by the researchers of this study. The research findings showed that the teachers in this study had lack of content, pedagogic, and pedagogic content knowledge in relation to teaching reading fluency skills. Particularly, the teachers' knowledge regarding how to improve reading fluency skills and assessment of reading fluency skills were insufficient. And also, most of teachers had misconceptions about definition of reading fluency. These conclusions drawn from the study were argued in the light of scientific literature and it was given some recommendations to shed light on possible solutions for filling the gap in this areaen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAkıcı Okumaya Yönelik Öğretmen Bilgisien_US
dc.item-title.alternativeTeacher Knowledge on Reading Fluencyen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi; Düzce Üniversitesi; Gazi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage263en_US
dc.identifier.endpage281en_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster