Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyazlar, Gökhan
dc.contributor.authorArtuğer, Savaş
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:53Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-2922
dc.identifier.issn2147-6985
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJNU5qZ3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6556
dc.description.abstractBu araştırmada, otel işletmelerinde müşteriler için önemli olan atmosferik unsurların belirlenmesi ve bu unsurların müşterilerin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem gurubu, 2014 Haziran ile Eylül ayları arasında Bodrumdaki 5 yıldızlı otellerde konaklayan yerli ve yabancı turistlerden oluşmaktadır. Uygulama için toplam 467 turistten veri elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimsel analizlerden, faktör analizi, güvenirlik analizi, t-testi ve varyans analizi gibi istatistiksel testlerden faydalanılmıştır Araştırma sonucunda, 5 yıldızlı otel müşterileri için en önemli olan atmosferik unsurlar; "mekânsal tasarım" ve "işaretler ve sanat eserleri" olarak ortaya çıkmıştır. Diğer bir ifadeyle, 5 yıldızlı otel işletmelerinde konaklayan müşteriler, otellerde mekansal tasarım, araç gereçler, mobilyalar, işaretler, sanat eserleri ve dekor gibi atmosferik unsurlara önem vermektedirler.en_US
dc.description.abstractThis research aims to determine the atmospheric elements which are important for customers in hotels and reveal whether these elements differ according to demographic characteristics. The sample consists of foreign and domestic tourists who lodge in five-star-hotels in Bodrum. The research was conducted from June to September in 2014. 467 data were gained for analyses. Descriptive analyses which are average and standard deviation and statistical analyses which are factor analysis, reliability analysis, t-test and variance analysis were utilized to analyse the obtained data It was revealed that the most important atmospheric elements in five-star-hotels are “spatial layout” and “signs and artefacts”. In other words, the five-star-hotels’ customers give importance to atmospheric elements like spatial layout, tools, furniture, signs, artefacts and decoration.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOtel Müşterileri İçin Önemli Olan Atmosferik Unsurların Demografik Özelliklere Göre İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeInvestigation of Atmospheric Elements Which Are Important for Hotel Customers According To Demographic Characteristicsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Seyahat İşletmeciliği Bölümü, MUĞLA.; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Turizm Fakültesi, Seyahat İşletmeciliği Bölümü, MUĞLA.en_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster