Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAykaç, Murtaza
dc.contributor.authorAykaç, Necdet
dc.contributor.authorSarıkaya, Hakan Serhan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:05Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14620
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBeU1ERTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6600
dc.description.abstractBu çalışmada köy enstitüleri uygulamasının Türkiye’de modernleşmeye etkilerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu değerlendirme süreci, amaçlar ve felsefesi, ekonomik kalkınma, toplum değerlerini geliştirme, sanat eğitimi, sosyal kültürel yaşam, programlar ve ileri eğitim temaları altında ele alınmıştır. Bu çalışmada betimsel bir araştırma niteliğinde olup doküman incelemesi yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada köy enstitülerinin Türkiye’nin modernleşmesinde nasıl bir rolü olduğu alan yazın taramasına dayalı olarak doküman analizi yoluyla ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Veriler tümdengelimsel içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Veriler, bir çerçeve oluşturularak okunmuş ve düzenlenmiştir. Bu araştırma için baştan belirlenen temaların altı doldurulmuş ve bulgular doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda köy enstitülerin Türkiye’nin aydınlanmasında ve modernleşmesinde önemli bir işlevi olduğu görülmüştür. Köy enstitüleri sanat yoluyla da toplumun modernleşmesine katkı sunmuştur. Özellikle köy enstitülerinde öğrencilerin sanatın bir kolu ile uğraşması, ortaya yaratıcı ürünler çıkması ve bu ürünlerin hem arkadaşları hem de köyde yaşayan insanlarla paylaşılması sanat ürünlerinin zenginleşmesine ve paylaşılmasına olanak sağlamıştır. Bu yönüyle köy enstitülerinin Türkiye’nin modernleşme sürecine bir ışık tuttuğu söylenebilir. Ancak köy enstitüleri uygulamasının çok kısa sürmesi ve kısa sürede kesintiye uğraması, demokratik bakış açısıyla demokratikleşmenin yaşama geçirilmemesi, toprak reformunun yapılmaması ve eğitim sürecinde bilimsel ve demokratik ilkelerden uzaklaşması, Cumhuriyet yönetimi ile başlayan ve köy enstitüleri uygulaması ile gelişen modernleşme uygulaması yarım kalmış ve istenen sonuçlara ne yazık ki ulaşılamamıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to evaluate the Village Institutes in terms of the effect of the application to modernization in Turkey. This assessment was addressed under the themes of process, goals and philosophy, economic development, community values development, arts education, social cultural life, programs and further education. In this study descriptive method was used and it was carried out by using document analysis method. It is tried to be revealed that what kind of a role Village Institutes had in modernization of Turkey by document analysis based on review of literature in this study. Data were analyzed using deductive content analysis. The data is read and edited by creating a frame. For this research, firstly, related literature was examined and coding categories and themes were formed. Then the themes were created and the findings were supported by direct quotations. As the result of researches conducted, it is seen that Village Institutes featured in Turkey’s modernization and enlightenment. The Village Institutes also contributed to the modernization of society through art. Especially in the Village Institutes, students’ being engaged in a branch of art and creating products and sharing these products with both friends and people living in the village enabled the enrichment and sharing of art products. With this aspect it can be said that Village Institutes brings light to Turkey’s modernization process. The implementation of the Village Institutes lasted very short period of time with lots of interruptions. Due to the failure to implement democratization, the lack of land reform and the elimination of scientific and democratic principles in the education process the Village Instutues was left unfinished and unfortunately the desired results could not be reached.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleBir Modernleşme Öyküsü: Köy Enstitülerien_US
dc.item-title.alternativeA Tale of Modernization: Village Institutesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Niğde, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiye; Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Artvin, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14620
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage183en_US
dc.identifier.endpage201en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster