Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.contributor.authorÇetinkaya, Fatih Çetin
dc.contributor.authorAteş, Seyit
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:13Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpRNU9ETTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6631
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının okuyucu inançları ile okuduğunu anlama başarıları arasındaki ilişkileri incelemektir.. Bu amaç doğrultusunda Muğla ilindeki devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 241 sınıf öğretmenliği bölümü öğrencisi ile çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak okuyucu inançları anketi ve okuduğunu anlama başarı testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde YEM analizleri gerçekleştirilmiş ve araştırma sorusuna uygun çözümlemeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular pasif okuyucu inançlarının okuduğunu anlama üzerinde negatif, aktif okuyucu inançlarının ise pozitif yönde etki ettiğini göstermiştir. Elde edilen sonuçlar literatür doğrultusunda tartışılmış ve gerekli önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe current research aimed to explore the relations between preservice teachers’ reader beliefs and reading comprehension skills. With this overall aim of the present study, this research sample consisted of a total of 241 preservice teachers studying at department of elementary classroom teaching profession in Turkey’s Mugla province. Reader beliefs inventory and reading comprehension test were used to gather the data from the preservice teachers. SEM analyses were used to find required answers in response to the research aims. The research findings showed that while transmission reader beliefs had the negative contribution to the prediction of reading comprehension, the transaction reader beliefs had the positive contribution to the prediction of reading comprehension skills of the preservice teachers. The results of the study were discussed through related scientific literature and it was given the important implications for the future research and educational practicesen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Okuyucu İnançları ve Okuduğunu Anlama Başarıları Arasındaki İlişkileren_US
dc.item-title.alternativeThe Relations between Preservice Teachers’ Reader Beliefs And Reading Comprehension Skillsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempDoç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi; Doç. Dr., Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi; Doç. Dr., Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage299en_US
dc.identifier.endpage314en_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster