Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇil, Emine
dc.contributor.authorÖzlen, Sona
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:13Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-408610
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJNU9ERTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6632
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin mühendis ve mühendislik algılarını incelemektir. Çalışma, tarama modeli kullanılarak Ege Bölgesinde iki devlet ortaokulunda beşinci sınıfta öğrenim görmekte olan 120 katılımcı ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak Mühendis ve Mühendislik Algı Testi kullanılmıştır. Bu test bir çizim ve altı açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Verilerin analizinde her bir soru ayrı ayrı ele alınarak analiz edilmiştir. Her soru için öğrenci cevaplarını tam olarak yansıtacak şekilde temalar ve alt temalar oluşturulmuştur. Her bir tema ve alt tema için frekans ve yüzde hesaplaması yapılmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların mühendisliği meslek dalı olarak algıladıkları, inşaat mühendisliği algısının yüksek olduğu, mühendislik dalı olmayan birçok meslek dalını ise mühendislik dalı olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca mühendisleri daha çok meslek çalışanı, erkek, zengin, zeki, mutlu ve hayatı kolaylaştıran kişiler olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the secondary school fifth grade students’ perceptions of engineer and engineering. The study was conducted with 120 participants studying in fifth grade from two state secondary schools in Aegean region by use of the general survey model. Engineer and Engineering Perception Test that consists of a drawing and six open-ended questions was used as the data collection tool in this study. The data collection tool was developed by researchers. In the analysis of the data, each question was analyzed separately. Themes and sub-themes were created to reflect students’ answers accurately for each question. Frequency and percentage for each theme and sub-theme were calculated. As the result of the study, it was assessed that the participants perceive engineering as a profession. Also it was seen that engineers are perceived as professionals, male, rich, intelligent, happy and people who make life easier.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBeşinci Sınıf Öğrencilerinin Mühendis ve Mühendislik Algılarının İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeExamination of the Engineer And Engineering Perceptions of Fifth Grade Students in Secondary Schoolen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi; Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2020..-408610
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1272en_US
dc.identifier.endpage1287en_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster