Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKubat, Ulaş
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:15Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.429575
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBMU5ESXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6637
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamları hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Okul dışı öğrenme ortamları, öğrencilerin okuldaki öğrenmelerini güçlendiren ve öğrenilen teorik bilginin gerçek hayatla ilgili olduğunu gösteren öğrenme ortamlardır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) araştırma deseni kullanılmıştır. 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören on sekiz fen bilgisi öğretmen adayı ile görüşmeler yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler kodlanarak kategoriler oluşturulmuştur. Çalışmada betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre fen bilgisi öğretmen adayları, okul dışı öğrenme ortamları olarak en çok bilim merkezleri ve bilim müzelerini; en az olarak da hayvanat bahçeleri ve planetaryumları belirtmişlerdir. Yaparak-yaşayarak ve ilk elden deneyim elde etmenin avantajlı; yasal prosedürlerin uzun sürmesinin ve zahmetli olmasının da dezavantajlı oluşu, öğretmen adaylarının en çok vurguladığı hususlardır. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adayları,programdaki kazanımların gerçekleşmesine ve kalıcı öğrenmeye okul dışı öğrenme ortamlarının olumlu katkılarının olduğunu dile getirmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the views of pre-service science teachers on outdoor education. The outdoor learning environment is a learning environment that reinforces students' learning in school and shows that learned theoretical knowledge is related to real life In this study, case study (phenomenology) research design was used as qualitative research methods.The study group of the research constitutes 18 pre-service science teachers. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. Descriptive analysis was used in the study. According to research findings, pre-service science teachers indicated that the most scientific centers and science museums at least as zoological gardens and planetarium as outdoor school environments. The pre-service science teachers who most emphasize experiencing first-hand experience by doing as advantages have considered the long and troublesome procedure as a disadvantage. In addition, pre-service science teachers have expressed the positive contribution of outdoor education environments to achievement and permanent learning.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşlerien_US
dc.item-title.alternativeOpinions of Pre-Service Science Teachers About Outdoor Educationen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.429575
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue48en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster