Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkyürek, Rıza
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:27Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14034
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBeE1UTTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6683
dc.description.abstractDünya üzerinde var olan toplumları birbirine bağlayan ve farklı desenleri ile çeşitlendiren en önemli unsurlardan birisi kültürdür. Kültür geçmişten günümüze toplumların yaşamlarıyla yoğrulan, geleneklerin, ahlaki değerlerin ve toplumsal yaşanmışlıkların bir bütünü ve süzülerek gelen özüdür. Her toplumun kendine özgü ahlaki değerleri, yaşam kriterleri ve gelenekleri olduğu gibi her toplumun benimsediği ve tüm toplumlar tarafından katkılarla oluşturulan genel bir kültür anlayışı da geçmişten günümüze yer almaktadır. Eğitim; bilim, teknik ve sanatın her üçünü de kapsayan bir içerik taşıyorsa, bireyleri ve toplumları biçimlendirme, yönlendirme, değiştirme, geliştirme ve yetkinleştirmede en etkili süreç niteliğini kazanır. Sanat eğitimi bu amaca dönük eğitim sürecinin üç ana boyutundan, üç ana bileşeninden biridir. Müzik eğitimi sürecinde bireysel çalgı eğitiminde edinilen davranışlar toplu çalgı eğitiminde geliştirilmekte, ilerletilmekte ve uygulamaya dönük ivme kazanmaktadır. Orkestra/oda müziği eğitimi, bireysel çalgı eğitiminde kazanılan davranışların toplu çalma yoluyla geliştirilmesi, değiştirilmesi, dönüştürülmesi olarak da tanımlanabilir. Bu araştırma, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya veri sağlamak amacıyla yapılandırılmış görüşme formu ve anket uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, Eğitim Fakültelerine bağlı Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki orkestra/oda müziği ve bireysel çalgı eğitimi derslerini yürütmüş/yürütmekte olan öğretim elemanları ve ilgili dersi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Altı Üniversitenin Eğitim Fakültelerine bağlı Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki ilgili öğretim elemanları ve adı geçen dersin öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubunda yer alan üniversitelerin ilgili Anabilim dallarında orkestra/oda müziği ve bireysel çalgı eğitimi derslerini yürütmüş/yürütmekte olan öğretim elemanlarıyla görüşme gerçekleştirilmiş, Orkestra/oda müziği dersini alan öğrencilere anket uygulanmıştır. Araştırmanın problemine cevap aramaya yönelik geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu çözümlenerek elde edilen bulgular araştırma kapsamında değerlendirilmiştir. Öğrencilere uygulanan anketin yüzde ve frekans değerleri çözümlenmiş, elde edilen veriler araştırmanın bulgularına ışık tutmuştur. Araştırma sonucunda müzik eğitimcisi yetiştiren kurumlardaki orkestra/oda müziği eğitimi etkinlik süreci hazırlama, etkinlik öncesi süreç ürün sergileme ve etkinlik sonrası dönütlere yönelik veriler tespit edilmiş ve konuya ilişkin öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThere are societies in the world, linking and varies with different patterns one of the most important elements of culture. Culture from the past to the present society attracted with the lives, traditions, moral values and social experiences of a whole and essence from by filtering. Each society has its own moral values, life and traditions of each society as well as the criteria adopted and contributed by all the communities created with a sense of a general culture from the past to the present. Education; Science, technical and art covering all three if individuals and communities, content formatting, routing, switching, and control the most effective process to develop the nature. Art education facing the training process for this purpose because the three main size is one of the three main components. Individual instruments in the process of training in musical education acquired behaviors developed in education by public instrument, transmitted and application-oriented gaining momentum. Individual instrument Orchestra/Chamber music training, training development through collective of conduct gained at playback, changing, transforming. This research, qualitative and quantitative research methods to use descriptive. Configured to provide data to the survey interview form and questionnaire has been applied. The research universe, depending on the Education Faculties of Fine Arts Department, Music Education Department’s Orchestra/Chamber music and individual instrument training courses carried out/conducts instructors and students taking about. The sample of the survey depends on the University's Department of Fine Arts Education Faculties of six, Music Education Department faculty members and about constitute the said course. Suppliers of the universities in the sample group in the Department of orchestral/Chamber music and individual instrument training courses conducted/implemented the Faculty interview form conducting, Orchestral/Chamber music students survey was implemented a lesson. Look for the answer to the issue of the research developed structured interview form for analyzing findings from research have been assessed within the scope. The students are resolved using the survey statistics programs are implemented, the resulting data has shed light on the research findings. As a result of the research, music educator-breeding institutions Orchestra/Chamber music training activity preparation, proactive process product merchandising and process activity data were identified for the post feedback and developed recommendations on the subject.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleMüzik Eğitimicisi Yetiştiren Kurumlarda Orkestra/Oda Müziği Eğitimi Etkinlik Sürecinin İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeInvestigated of Orchestra/Chamber Music Training the Activity Process in Music Educator Training Institutionsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14034
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster