Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSığındı, Taner
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:48Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpreE56WTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6745
dc.description.abstractIn this study, antecedents of brand relevance in category are examined and the impact powers of these antecedents are analyzed. In this empirical research, data about brand relevance values in terms of mobile phone and casual clothes products are collected from undergraduate students studying in a public university in Turkey. Data of the study are collected through a face to face questionnaire and analyzed by using multi-linear regression method. According to the findings, the most powerful antecedent of brand relevance is risk reduction. Information gathering cost and social-identity are the following antecedents. While self-identity is the weakest antecedent for mobile phone, it doesn’t affect brand relevance in terms of casual clothes. On the other hand, brand relevance value of mobile phone is higher than the casual clothes. This paper shows that social-identity and self-identity may affect brand relevance separately for specific product types in consumer market.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada ürün bazında marka bağıntısının öncülleri ve bu öncüllerin etki güçleri incelenmiştir. Yapılan ampirik araştırmada cep telefonu ve gündelik kıyafet ürünlerine ait marka bağıntısı değerleri için Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde okuyan öğrencilerden veri toplanmıştır. Çalışmanın verileri soru kağıdı ile yüzyüze toplanmış, çoklu doğrusal regresyon yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgulara göre marka bağıntısının en güçlü öncülü risk azaltmadır. Bunu sırasıyla bilgi sağlama maliyeti ve sosyal kimlik izlemektedir. Öz kimlik işlevi ise cep telefonu için en zayıf öncül iken gündelik kıyafet için marka bağıntısını etkilememektedir. Diğer yandan, cep telefonu için ölçülen marka bağıntısı değeri gündelik kıyafet için bulunan değere göre daha yüksektir. Bu çalışma, tüketici pazarındaki belirli ürünler için öz kimlik ve sosyal kimlik işlevlerinin marka bağıntısını ayrı ayrı etkileyebileceğini göstermektedir.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleWhat Factors Matter To Brand Relevance in Category? An Empırıcal Study in Turkeyen_US
dc.item-title.alternativeÜrün Bazinda Marka Bağintisini Etkileyen Etmenler Nelerdir? Türkiye’de Görgül Bir Çalişmaen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage606en_US
dc.identifier.endpage621en_US
dc.relation.journalBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster