Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorucu, Agah Tuğrul
dc.contributor.authorKaralar, Halit
dc.date.accessioned2020-11-20T17:30:57Z
dc.date.available2020-11-20T17:30:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-071X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/trkefd.304255
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpRMk5UazFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7328
dc.description.abstractBetimsel nitelikteki bu çalışmanın amacı temel eğitim bölümü, sınıf eğitimi anabilim dalı öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Türkiye'deki farklı üniversitelerde sınıf öğretmenliği bölümünde görev yapan on öğretim elemanının katılımıyla gerçekleştirilen çalışmada, veri toplama araçları olarak demografik bilgi formu ve açık uçlu sorulardan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretim elemanlarının genel olarak, (a) Web 2.0 araçlarını öğretimsel içerikleri öğrencilere dağıtmak amacıyla kullandıkları; (b) işbirliğine dayalı öğrenme ortamları oluşturmak için kullanılabilecek Web 2.0 araçlarını yeterince kullanmadıkları ve gelecekte de kullanmak istemedikleri; (c) Web 2.0 araçlarını kullanırken teknolojik ve pedagojik boyutta sorunlar yaşadıkları; (d) Web 2.0 araçlarını, öğrenci merkezli öğrenme ortamlarında etkin olarak kullanabilmeleri için ise hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this descriptive study is to set out the views of instructors in the basic education department towards Web 2.0 tools. Survey method was used in the study. Demographic information form and a questionnaire consisting of open ended questions were used as data collection tools in the study carried out with the participation of ten instructors working in basic education departments in different universities of Turkey. The obtained data were analyzed through content analysis. The study results indicated the following: (a) the instructors generally used Web 2.0 tools to distribute instructional content to students; (b) they do not use Web 2.0 tools that can be used to create collaborative learning environments and do not want to use them in future; (c) they experienced problems in technological and pedagogical aspects while using Web 2.0 tools; (d) they need in-service training in order to effectively use Web 2.0 tools in studentcentered learning environments.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf Eğitimi Öğretim Elemanlarının Web 2.0 Araçlarına Yönelik Görüşlerien_US
dc.item-title.alternativeBasic Education Instructors' Views on Web 2.0 Toolsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempNecmettin Erbakan Üniversitesi; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.24315/trkefd.304255
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage456en_US
dc.identifier.endpage474en_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster