• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının İncelenmesi: İletişim, Yaratıcılık ve Estetik

Date

2016

Author

Ekinci, Necla
Kaya, Damla

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının özel alan yeterliklerinden iletişim ile yaratıcılık ve estetik alanlarındaki yeterliklere sahip olma düzeylerini öğrencilerin kendi algılarına dayalı olarak belirlemektir. Araştırmanın örneklemini üç üniversitenin eğitim fakültelerinde öğrenim görmekte olan okul öncesi öğretmenliği 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) okul öncesi öğretmenliği özel alan yeterliklerinin beşli likert tipinde yapılandırılmasıyla oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Yedi alanda tanımlanmış olan özel alan yeterlikleri bu araştırmada iletişim ile yaratıcılık ve estetik alanıyla sınırlı tutulmuştur. Araştırma sonucunda her üç üniversitenin öğrencilerinin iletişim ve yaratıcılık-estetik alanlarına ilişkin yeterlik algılarının yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının yeterlik algıları cinsiyete göre kadın katılımcılar lehine anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır
 
The purpose of this study is to determine to what extent the prospective pre-school teachers acquired the competencies related to communication and creativity and esthetics special competency fields for pre-school teachers. The sample of the study consisted of third and fourth year students of three pre-school teacher education programs of three different universities. The data of the study were collected through the administration the questionnaire based on special field competencies of Ministry of National Education (MoNE) for pre-school teachers. The scope of the study was limited to two competency fields of seven competency fields namely communication and creativity and esthetics. The findings of the study revealed that the students of three pre-school teacher education programs have high level competency perception in the mentioned two fields. The gender of the students was found to be significantly effective on their competency perceptions in favor of female
 

Source

Sakarya University Journal of Education

Volume

6

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpNNE16SXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7450

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.