• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sektörlere Göre Misyon İfadelerinde Kullanılan Öğelerdeki Farklılaşmalar: İMKB Şirketleri Üzerine Bir Araştırma

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (509.3Kb)

Date

2008

Author

Köseoğlu, Mehmet Ali
Karabulut Temel, Elif

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma, misyon ifadelerini oluşturan öğelerin tamamının kullanılıp kullanılmadığı, sektörlere ve aynı sektörde faaliyet gösteren işletmelere göre bu öğelerden hangilerinin daha sık kullanıldığını, benzerlikler olup olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’ nda işlem gören şirketlerin misyon ifadelerine içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi, yazın taramasında misyon ifadelerinde kullanılması gerektiği belirtilen dokuz öğe (müşteriler, ürün, pazar, teknoloji, devamlılık, felsefe, yetkinlik, kamu imajı ve çalışanlar) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda, sektörler arası ve her bir sektörün kendi arasında misyon ifadelerinde dokuz öğenin kullanımının benzer olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmada, elde edilen bu bulgular ışığında değerlendirmeler yapılarak, gelecekte yapılabilecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur.
 
This study aims to explore to what extent the items making up a mission statement are used by companies operating within the same and different sectors. For this purpose, content analysis has been conducted for mission statements of the companies traded in Istanbul Stock Exchange. Content analysis has used nine items (costumers, product, market, technology, survival, philosophy, self-concept, public image, and employees) that need to be used in mission statements according to literature. The findings indicate that the use of the nine items in the mission statements are not similar for companies both within the same and different sectors. In light of these findings, some evaluations and suggestions are made for future research.
 

Source

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

9

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/T0RreE1EYzM
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7531

Collections

  • İşletme Bölümü Koleksiyonu [48]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.