Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöseoğlu, Mehmet Ali
dc.contributor.authorKarabulut Temel, Elif
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:26Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:26Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1302-9703
dc.identifier.issn2149-9047
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/T0RreE1EYzM
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7531
dc.description.abstractBu çalışma, misyon ifadelerini oluşturan öğelerin tamamının kullanılıp kullanılmadığı, sektörlere ve aynı sektörde faaliyet gösteren işletmelere göre bu öğelerden hangilerinin daha sık kullanıldığını, benzerlikler olup olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’ nda işlem gören şirketlerin misyon ifadelerine içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi, yazın taramasında misyon ifadelerinde kullanılması gerektiği belirtilen dokuz öğe (müşteriler, ürün, pazar, teknoloji, devamlılık, felsefe, yetkinlik, kamu imajı ve çalışanlar) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda, sektörler arası ve her bir sektörün kendi arasında misyon ifadelerinde dokuz öğenin kullanımının benzer olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmada, elde edilen bu bulgular ışığında değerlendirmeler yapılarak, gelecekte yapılabilecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to explore to what extent the items making up a mission statement are used by companies operating within the same and different sectors. For this purpose, content analysis has been conducted for mission statements of the companies traded in Istanbul Stock Exchange. Content analysis has used nine items (costumers, product, market, technology, survival, philosophy, self-concept, public image, and employees) that need to be used in mission statements according to literature. The findings indicate that the use of the nine items in the mission statements are not similar for companies both within the same and different sectors. In light of these findings, some evaluations and suggestions are made for future research.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİMKBen_US
dc.subjectSanayi
dc.subjectHizmet
dc.subjectTeknoloji
dc.titleSektörlere Göre Misyon İfadelerinde Kullanılan Öğelerdeki Farklılaşmalar: İMKB Şirketleri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeVariations in Mission Statements at Different Sectors: A Research on Istanbul Stock Exchange Companiesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKarabulut Temel, Elif
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster