Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenler Pehlivan, Burcu
dc.contributor.authorÇakır Kozcu, Nevin
dc.contributor.authorGöçmen Taşkın, Belgin
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:27Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:27Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TmpRNU9EYzM
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7534
dc.description.abstractBu çalışma, Muğla İli’nde Fen Bilgisi öğretmenliği yapan öğretmenlerin, biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesini konu almaktadır. Bu çerçevede, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji konusuna ilişkin bilgi düzeyleri ile yaşları, görev yaptıkları yerleşim birimi ve mezun oldukları anabilim dalı veya bölüm arasında bir ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır. Öğretmenlerin, bilgi düzeylerini ölçmek için, güvenirlik ve kapsam geçerliliği analizi yapılan bilgi testi geliştirilmiş ve bazı demografik özellikleri belirlemeye yönelik bir anket hazırlanmıştır. Anket, Muğla İli’ne bağlı tüm yerleşim birimlerinde Fen Bilgisi öğretmeni olarak görev yapmakta olan 100 öğretmene uygulanmış ve 97 öğretmen değerlendirilmeye alınmıştır. Analiz sonuçlarına göre; öğretmenlerin biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeyleri ile yaşları ve mezun oldukları anabilim dalları/bölümleri arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, bilgi düzeyleri ile görev yaptıkları yerleşim birimi arasında anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji alanındaki bilgi düzeylerini arttırmaya yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study is on determining the knowledge level of science teachers on biotechnology in the province of Muğla. Under this caption the research was made to find out whether there is significant difference between the knowledge level of science teachers on biotechnology and their age, allocation unit where they work in and their field of graduation. In order to find out the knowledge level of the teachers, a knowledge test analysing reliability and scope validity was developed and a survey to determine some demographic characteristics was prepared. The survey was applied to 100 science teachers who work in throughout Muğla and 97 teachers were taken into evaluation. According to the analysis, a significant difference between the knowledge level on biotechnology and the age, and of the their field of graduation; whereas there is no significant difference bewteen the knowledge and the institution they work in was found. Suggestions were made to increase the knowledge level on biotechnology of science teachers according to the obtained results.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)en_US
dc.item-title.alternativeDetermining the Knowledge Level of Science Teachers on Biotechnology (Muğla Sample)en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
dc.contributor.departmentMÜ, Fen Fakültesi, Biyoloji Bölümü
dc.contributor.institutionauthorŞenler Pehlivan, Burcu
dc.contributor.institutionauthorÇakır Kozcu, Nevin
dc.contributor.institutionauthorGöçmen Taşkın, Belgin
dc.identifier.volume2006en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage126en_US
dc.identifier.endpage132en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster