Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYürümezoğlu, Kemal
dc.contributor.authorAyaz, Sinan
dc.contributor.authorÇökelez, Aytekin
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:31Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:31Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRBd05UWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7557
dc.description.abstractBu çalışma; ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları zihinlerinde nasıl algıladıklarını ve bunların zaman içerisinde nasıl değiştiğini belirlemeye yönelik olarak tasarlanmıştır. Bu amaçla, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 120 kişilik örneklem grubuna dört açık uçlu sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin enerji, enerjinin kaynağı, enerjinin formu ve enerjinin transferi ilgili kavramları zihinlerinde yapılandırmalarında eksiklikler olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study was designed to determine how, after the implementation of the new elementary school Science and Technology Course curriculum, 7th and 9th grade students perceive, construct in their mind the concept of energy and related concepts; and how the perceptions change over time. Thus, a questionnaire consisting of four open-ended questions was administrated to a total of 120 among 6th-, 7th- and 8th-grade students. A qualitative analysis of the data indicated that students have difficulties in constructing the concepts of energy, energy supply, form of energy and transportation of energy.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları algılamalarıen_US
dc.item-title.alternativeGrade 7-9 students' perceptions of energy and related conceptsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYürümezoğlu, Kemal
dc.contributor.institutionauthorAyaz, Sinan
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage52en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster