Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMarangoz, Mehmet
dc.contributor.authorÇelikkan, Hale
dc.contributor.authorAydın, Ali Emre
dc.date.accessioned2020-11-20T17:35:36Z
dc.date.available2020-11-20T17:35:36Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1309-6362
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRReU1URXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8201
dc.description.abstractİşletmelerin rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için kullandıkları en önemli araçlardan biri olan reklamlar mobilite ile birlikte değişime uğramıştır. Özellikle kısa mesaj servisinin popülerliğinin artması ile birlikte yeni bir reklam kanalı olan mobil reklam kanalının, tüketicilerin dikkatini çekecek şekilde olmasının yanı sıra rahatsızlık vermeyecek şekilde olması da gerekir. Mobil telefonların kolay ulaşılabilirliğinin yanında kişisel aygıtlar haline gelmesi, mobil tabanlı izinli pazarlama kavramının ön plana çıkmasına neden olmuştur. Bu bağlamda bu çalışma ile tüketicilerin mobil tabanlı izinli pazarlama uygulamalarına yönelik tutum ve davranışlarının araştırılması amaçlanmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, toplam 653 kişiye yüz yüze anket yapılmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Buna göre tüketicilerin izinli pazarlamaya yaklaşımlarında modeldeki üç değişken de (deneyim, güven, kontrol) etkilidir.en_US
dc.description.abstractAdvertisements one of the important parts for companies to sustain their existence in the competition environment have been changed with mobilization. Particularly depending on increasing popularity of short message service, mobile advertising as a new advertising channel should be remarkable but not disturbing for consumers. As mobile phones are personal devices that are easy to reach they have caused mobile based permission marketing to come into prominence. In this context this study aims to analyze consumers’ attitude and behavior regarding mobile based permission marketing applications. For this purpose a questionairre was applied to 653 respondents and findings were evaluated. Consequently, it can be emphasized that three variables in the model (experience, trust, control) influence customers’ consideration about mobile based permission marketing.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleTüketicilerin Mobil Tabanlı İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörleren_US
dc.item-title.alternativeFactors Affecting Consumers’ Attitudes Concerning Mobile Based Permission Marketing Practicesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Muğla, Türkiye; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Anabilim Dalı, Çanakkale, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.journalTüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster