• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Herşey Dahil (All-Inclusive) Sisteminin Ülke Turizmine ve İşletme Karlılığına Katkısı Konusunda Görüşler (Marmaris ve İçmeler Örneği)

Date

2004

Author

Örücü, Edip
Aydilek, Hakan
Bulut, Zeki Atıl

Metadata

Show full item record

Abstract

Türkiye, özellikle son yıllarda, sahip olduğu doğal güzellikleri ve tarihi zenginlikleriyle kitle turizmi yapan Avrupalı seyahat acentelerinin büyük bir pazarı haline gelmiştir. Ancak bu pazarda turistik ürünlerin paket turlar halinde ve herşey dahil (all-inclusive) uygulaması adı altında tek bir fiyatla sunulması ülkemiz turizmini olumsuz etkilemektedir. Bu araştırma, Marmaris ve çevresinde herşey dahil sistem ile çalışan 40 otel yöneticisine anket uygulanarak yapılmıştır. Araştırmanın amacı, "herşey dahil" sisteminde karşılaşılan sorunları belirlemek ve bu sistemin ülke turizmi açısından nasıl daha yararlı hale getirilebileceğini saptamaktır. Araştırmanın sonucunda "herşey dahil" sisteminin karlılığının işletmelerin büyüklüğüne göre farklılık gösterdiği ancak, ülke turizmine katkısının olumlu olmadığı tespit edilmiştir.
 
Turkey, with its natural beauties and historical wealthinesses has especially become a big market of European travel agencies which arrange mass tourism organizations in recent years. But it has influenced country's tourism negatively that the touristic products are presented with package tours and in only certain price withthe all-inclusive system. This study has been conducted by using survey with 40 hotel managers working in all-inclusive system in Marmaris and its vicinity. The objective of this research is to determine the issues met in all-inclusive system and to establish how this system can be made more useful in terms of the country tourism. As the conclusion of the research, it has indicated that the profit of the all-inclusive system may differ according to the size of the enterprise but, its profit is not positive to the country tourism.
 

Source

Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi

Volume

18

Issue

1-2

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpVek16TT0
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8534

Collections

  • İşletme Bölümü Koleksiyonu [48]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.