Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKızgın, Yıldıray
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:43Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:43Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1307-7112
dc.identifier.issn2667-6907
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRBeU5UYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8589
dc.description.abstractToplumun eğitimi; nitelikli insan gücünün ekonomiye kazandırılması, ülkelerin zenginliği ve mutluluğu açısından bir gerekliliktir. İhtiyaç duyulan bilginin artması nedeniyle toplumun tamamını eğitmek hem çok zor ve hem de çok pahalıdır. İnternete Dayalı Uzaktan Eğitim(İDUE), hem maliyet ve zorluk hem de Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin(VET) önemli bir kurumu olan Meslek Yüksekokullarının sunmuş olduğu eğitim hizmetlerinin pazarlanması açısından bir fırsat olarak görülmelidir. Bu kurumların İDUE’yi bir ürün olarak görmek yerine eğitim hizmetlerinin daha iyi pazarlanmasının bir yolu olarak görmeleri daha doğru olacaktır. Ülkemizde, sayıları 518’i bulan Meslek Yüksekokullarının İDUE konusundaki uygulamalarının belirlenmesi; bu okulların yöneticilerinin İDUE konusundaki bilgi, deneyim, tutum ve düşüncelerinin belirlenmesi amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. 296 anketten elde edilen bulgulara göre Türkiye’de MYO yöneticilerinin İDUE konusunda yeterli bilgi ve deneyimleri olmamasına rağmen; İDUE’nin uygulanabilirliği konusunda istekli ve uygulamaya hazır oldukları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractEducation of the community is a must in order to direct the qualified labor power to the economy for the welfare and the happiness of the countries. It is both very difficult and very expensive to educate the entire society as the needed information has increased. In line with the contemporary technological developments, Internet- Based-Distance-Learning (IBDL) should be perceived as an opportunity in order both to market the educational services, provided by the vocational higher schools that are significant institutions of the vocational and technical education in Turkey, and to cope with the related obstacles. It will be more appropriate for these institutions to perceive the IBDL as a means of effective marketing of the educational services rather than perceiving it as a product. A survey questionnaire was formed and submitted to 518 administrators of vocational schools in Turkey in order to obtain data considering their attitudes, the experience, knowledge and thoughts towards IBDL. In accordance with the data gathered from 296 survey forms, it was determined that the administrators at vocational schools in Turkey are ready to apply the IBDL despite that they do not have sufficient information and experience about the IBDL applications.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleMeslek yüksekokullarında eğitim hizmetleri pazarlamasında internete dayalı uzaktan eğitimin durumu ile ilgili bir araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeA research about internet based distance learning on marketing educational services in vocational collegesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume47en_US
dc.identifier.issue542en_US
dc.identifier.startpage81en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.journalFinans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster