Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDidin, Saliha
dc.contributor.authorKöroğlu, Çağrı
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:48Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:48Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1303-9245
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/T0RFNE56azU
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8608
dc.description.abstractTurizm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir hızla gelişim gösteren ve buna bağlı olarak diğer sektörleri de etkileyerek gelişmelerinde öncü rol oynayan geniş bir sektör haline gelmiştir. Türkiye 1980’li yıllarda fark ettiği turizm sektöründe kısa sürede önemli yol almayı başarmıştır.1983-1991 yılları arasında yaşanan hızlı gelişme turizm sektörü ve turizm yöreleri adına sektörde ilk atılım dönemi olmuştur.1991’li yıllardan günümüze kadar geçen süreçte ise, çeşitli inişler ve çıkışlar yaşanmış buna rağmen büyüme devam etmiştir. Otel sayılarındaki artış güçlü bir rekabet ortamı yaratmış ve rekabet ortamına ayak uyduramayan işletmelerin bazılarının kapanmasına, bazılarının ise belirli bir süre faaliyetlerine ara vermesine neden olmuştur. Bu yüzden işletmelerin satışlarını arttırmak kadar, maliyetlerini de etkili bir şekilde kontrol altında tutmaları gerekmektedir. Bu çalışmada Marmaris ilçesinde faaliyet gösteren otel işletmelerine örnekleme yoluyla anket çalışması uygulanmış olup, elde edilen veriler istatistik paket programları yardımıyla değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractTourism has become a large and a pioneer sector in Turkey as well as in the world in recent years, developing rapidly and affecting other sectors with this process. Turkey realized the importance of tourism sector in 1980s and caught success in that sector. The rapid developments between 1983 and 1991 have become the first steps for tourism sector and its expansion around tourism regions. Since 1991& #8217; s, although there have been fluctuations, growth of the sector has continued. Increases in the number of hotels have created a strong competition, caused some companies to cease and to suspend their activities for a while. Therefore, while companies should increase their sales, they also have to keep their costs under control. In this paper, a questionnaire survey has been conducted to the hotel administrations which are active in Marmaris and the data obtained has been evaluated by using statistical package programmes.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKonaklama İşletmelerinin Satışlar-Maliyetler Bakımından Rekabet Edebilme Durumu ve Gelecekten Beklentilerien_US
dc.item-title.alternativeThe Competitiveness of Accomodation Firms with Regard to Sales-Costs and Their Future Expectationsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorDidin, Saliha
dc.contributor.institutionauthorKöroğlu, Çağrı
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.relation.journalZonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster