Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüzel, F. Özlem
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:49Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:49Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-7590
dc.identifier.issn2548-0871
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJNE5UUTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8613
dc.description.abstractTurizm sektörü yapısı itibariyle, müşteri değerini artırmak ve işletmeleri rakiplerinden farklılaştırmak için geniş ürün ve hizmet tekliflerinin tasarlanmasını zorunlu hale getiren bir sektördür. Hazcı (hedonik) tüketimin giderek arttığı 21. yüzyılda artık turistler, gerek seyahat acentelerinin ve/veya tur operatörlerinin kataloglarından gerekse bilgisayar başında internetten gidecekleri tatil destinasyonunu ve konaklama yapacakları işletmeleri seçerken ekonomik kriterlerin yanı sıra özellikle tasarım gibi çekici faktörleri de ön planda tutmaktadırlar. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı, farklı tema ve konsept uygulamalarının giderek yaygınlaştığı turizm sektöründe kullandıkları tasarımların duygusal değer yaratma ve hatırlanabilirlik etkisi yaratma durumunun analiz edilmesidir. Konaklama işletmelerinde kullanılan tasarım faktörünün, müşteriler üzerinde yarattığı etki aracılığıyla tatil deneyimlerinin hatırlanabilir bir deneyime dönüşümü yapısal eşitlik yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda tasarım faktörünün müşteriler üzerinde duygusal değer yarattığı ve taklit edilemez bu duygusal değer neticesinde bütünsel tatil deneyimiyle hatırlanabilirlik arasında anlamlı bir ilişki olduğu keşfedilmiştiren_US
dc.description.abstractBecause of its nature, the tourism sector makes it mandatory to design the offerings of product and services in a wide range in order to maximize the customer value and differentiate the business’ from its competitors. Hedonistic consumption increasing at the 21 Century, tourists reserve the forefront pulling factors such as design as well as economic criteria when choosing the holiday destination or accommodation business from the travel agencies’ and / or tour operators’ catalogs or from the internet. The purpose of this research is to analyze the effect of the accommodation business’ designs creating emotional value and rememberability, in the tourism industry in which practice of using theme and concept getting increasingly widespread. The impact of transformation of the designs’ creating emotional effects in to unforgettable holiday experience was analyzed with structural equation method. It has been founded that the design factor creates emotional value on tourist and there is the significant relationship between the inimitable emotional effects and rememberability.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleRekabet Aracı Olarak Tasarım Faktörünün Duygu Aracılığıyla Hatırlanabilirlik Yaratma Etkisine Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeA Research on the Effects of Design Factor as a Competitive Tool Creating Memorability through Emotionsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Ortaca MYOen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage6en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.relation.journalSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster