• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Meslek Yüksekokulları
  • Muğla Meslek Yüksekokulu
  • Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Meslek Yüksekokulları
  • Muğla Meslek Yüksekokulu
  • Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öz Düzenleme Becerilerinin İlkokula Hazırbulunuşluk Üzerindeki Etkisi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (647.1Kb)

Date

2020

Author

Tekin, Hilmi
Koçyiğit, Sezai

Metadata

Show full item record

Citation

Tekin, H., & Koçyiğit, S. (2020). Öz düzenleme becerilerinin ilkokula hazırbulunuşluk üzerindeki etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(5), 1932-1945. doi: 10.24106/kefdergi.3928

Abstract

Bu araştırma, öz düzenleme becerilerinin ilkokula hazırbulunuşluk üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Muğla ili Menteşe ilçe merkezinde, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına devam etmekte olan, normal gelişim gösteren ve bir sonraki eğitim öğretim yılında ilkokula başlayacak çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemine iki özel anaokulu, iki resmi anaokulu ve üç ilkokula bağlı anasınıfına devam eden ve bir sonraki eğitim öğretim yılında ilkokula başlayacak olan 255 çocuk dâhil edilmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada, Smith-Donald ve arkadaşları (2007) tarafından geliştirilen ve Fındık Tanrıbuyurdu (2012) tarafından Türkçe-ye uyarlanan “Okul Öncesi Öz Düzenleme Ölçeği (PSRA)” ve G.H. Hiltreth ve arkadaşları (1949) tarafından geliştirilen ve Oktay (1980) tarafından Türkçeye uyarlanması yapılan Metropolitan Okula Hazırbulunuşluk Testi (Metropolitan Readiness Test) kullanılmıştır. Verilerin analizinde, SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Puan türlerinin normallik testleri sonucunda normal dağılım gösterdikleri tespit edildiğinden iki gruplu karşılaştırmalarda bağımsız grup t-testi, üç ve daha fazla gruplu karşılaştırmalarda ise anova testi kullanılmıştır. Bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için basit doğrusal regresyon, ölçeklerin alt boyutları arası ilişkileri incelemek için ise Pearson momentler çarpımı korelasyonu kullanılmıştır. Anlamlılık seviyesi 0,05 olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda; öz düzenleme becerileri ile ilkokula hazırbulunuşluk arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
 
This study was conducted to examine the impact of self-regulation skills on primary school readiness. The research population consisted of children who were attending preschool education institutions under the Ministry of National Education in Menteşe district of Muğla province during the 2016-2017 academic year, undergoing normal development and would attend primary school in the next academic year. The research sample contained 255 children who were at-tending two private kindergartens, two public kindergartens and three kindergartens affiliated with primary school, and would go to primary school in the next academic year. The study employed relational survey model. In the study, “Pre-School Self-Regulation Assessment (PSRA)” that was devel-oped by Smith-Donald et al. (2007) and adapted to Turkish by Fındık Tanrıbuyurdu (2012), and Metropolitan Readiness Test that was developed by G.H. Hiltreth et al. (1949) and adapted to Turkish by Oktay (1980) were administered. The data was analyzed using SPSS 22.0 package program. As normality tests indicated that scoring types showed normal distribution, we performed independent group t-test for com-parisons with two groups, and ANOVA test for comparisons involving three or more groups. The study used simple linear regression to analyze the relationship between dependent and independent variables, and Pearson's moment correlation coefficient to analyze relationships between the subscales. The significance level was set at 0.05. The results of the study revealed a positive significant relationship between self-regulation skills and school readiness.
 

Source

Kastamonu Eğitim Dergisi

Volume

28

Issue

5

URI

https://doi.org/10.24106/kefdergi.3928
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9102

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu [2]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.