• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (225.3Kb)

Date

2020

Author

Kandemir, Özlem
Yokuş, Tuba

Metadata

Show full item record

Citation

Kandemir, Ö., and Yokuş, T. (2020). Evaluation of the Use of Learning Strategies in Piano Education in terms of Opinions of Piano Educators and Students, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(1), 334-345. DOI:10.17679/inuefd.538556

Abstract

Bu araştırmanın amacı, piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılma durumunun piyano eğitimcileri ve öğrencilerinin görüşleri açısından değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında görev yapmakta olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan piyano eğitimcileri (n:5) ile her bir piyano eğitimcisinin 2018-2019 Eğitim- Öğretim Yılı Güz Yarıyılında piyano eğitimi alan 4. sınıf öğrencileri arasından rastgele (random) seçilmiş iki öğrencisi (n: 10) oluşturmaktadır. Araştırmada, ayrıntılı ve derinlemesine veri toplama, katılımcıların bireysel algılarını ve bakış açılarını doğrudan öğrenme, mevcut durumu anlama ve açıklama amacıyla nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Bu çerçeve de araştırma verileri görüşme tekniklerinden araştırmacılar tarafından oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretim elemanlarının piyano eğitiminde öğrenme stratejilerini kısmen kullandıkları, öğrencilerin ise büyük çoğunluğunun öğrenme stratejilerini etkin bir şekilde kullanmadıkları belirlenmiştir.
 
The aim of this study is to evaluate the use of learning strategies in piano education in terms of opinions of piano educators and students. The study group of the study is composed of piano educators (n: 5) who are working in Muğla Sıtkı Koçman University Fine Arts Education - Music Education Department voluntarily participating in the research and the 4th grade students who take piano education in the Fall Semester of 2018-2019 Academic Year (n: 10).In this study, for the purpose of detailed and in-depth data collection, direct learning of individual perceptions and perspectives of participants, and to understand and explain the current situation qualitative research approach is used. In this framework, the research data is obtained by using semi-structured interview form which is formed by researchers and analyzed,descriptively. As a result of this study, it is determined that the instructors partially use learning strategies in piano education, and the great majority of the students do not use learning strategies, effectively
 

Source

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

21

Issue

1

URI

https://doi.org/10.17679/inuefd.538556
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9104

Collections

  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [9]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.