Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcar, Sinem
dc.contributor.authorDoğan, Uğur
dc.contributor.authorAdıgüzel, Arca
dc.contributor.authorErözkan, Atılgan
dc.date.accessioned2021-06-03T10:53:55Z
dc.date.available2021-06-03T10:53:55Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAcar, S., Doğan, U., Adıgüzel, A., & Erözkan, A. (2021). Testing the effectiveness of the psychoeducational program for coping with intolerance of uncertainty based on the cognitive-behavioral approach on undergraduates’ ıntolerance of uncertainty levels. Pamukkale University Journal of Education, 52, 445-463. doi:10.9779.pauefd.791956en_US
dc.identifier.citationAcar, S., Doğan, U., Adıgüzel, A. ve Erözkan, A. (2021). Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı olarak geliştirilen belirsizliğe tahammülsüzlükle başetme psikoeğitim programının üniversite öğrencilerinin belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyleri üzerindeki etkililiğinin sınanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,52, 445-463.doi:10.9779.pauefd.791956
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9284
dc.description.abstractÇalışmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşımı temel alan grup psikoeğitiminin üniversite öğrencilerindeki belirsizliğe tahammülsüzlüğe etkisinin incelenmesidir. Çalışmada Deneysel desenlerden “Öntest-Sontest-İzme Testi Kontrol Gruplu” desen benimsenmiştir. Çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesine yaşları 20 ile 23 arasında değişen, 14’ü kadın 4’ü erkek, 9’u deney grubunda 9’u kontrol grubunda 18 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçümler için Belirsizliğe Tahammülsüzlük Ölçeği kullanılmıştır. Deney grubunun puanları ile kontrol grubunun puanları arasında fark olmadığı görüldükten sonra grup psikoeğitimi çalışmasına geçilmiştir. 6 oturumdan oluşan uygulamanın hemen bitiminde son test ölçümü ve uygulamadan 3 ay sonra izleme ölçümü yapılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre bilişsel davranışçı yaklaşımı temel alan grup psikoeğitiminin üniversite öğrencilerindeki belirsizliğe tahammülsüzlüğü azaltmada etkili olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to examine the group psychoeducation effect based on the cognitive-behavioral approach on undergraduates' intolerance of uncertainty. The study utilized the "pretest-posttest-follow-up test control group" design of experimental designs (9 in the control group and 9 in the experimental group with 18 students in total). Before starting the study, the pretests were performed in preliminary interviews. The Intolerance of Uncertainty Scale was used for the pretests. Once it was observed the experimental and control groups were distributed equally in terms of The Intolerance of Uncertainty Scale, the group psychoeducation was commenced. The post-test was carried out at the end of the 6-session procedure, and the follow-up tests 3 months after the procedure. At the end of the study, the group psychoeducation based on the cognitive-behavioral approach was effective in reducing undergraduates' intolerance of uncertainty.en_US
dc.description.sponsorshipThis research was supported by Mugla Sitki Kocman University Scientific.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherDERGIPARK AKADen_US
dc.relation.isversionof10.9779.pauefd.791956en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilişsel davranışçı terapileren_US
dc.subjectGrup psikoeğitimien_US
dc.subjectBelirsizliğe tahammülsüzlüken_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectCognitive-behavioral therapiesen_US
dc.subjectGroup psychoeducationen_US
dc.subjectIntolerance of uncertaintyen_US
dc.subjectUndergraduatesen_US
dc.titleBilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Olarak Geliştirilen Belirsizliğe Tahammülsüzlükle Başetme Psikoeğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Belirsizliğe Tahammülsüzlük Düzeyleri Üzerindeki Etkililiğinin Sınanmasıen_US
dc.item-title.alternativeTesting the Effectiveness of Psychoeducational Program for Coping with Intolerance of Uncertainty Based on the Cognitive Behavioral Approach on Undergraduates' Intolerance of Uncertainty Levelsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7603-6470en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3105-9502en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8499-6786en_US
dc.contributor.institutionauthorAcar, Sinem
dc.contributor.institutionauthorDoğan, Uğur
dc.contributor.institutionauthorArca, Adıgüzel
dc.contributor.institutionauthorErözkan, Atılgan
dc.identifier.issue52en_US
dc.identifier.startpage445en_US
dc.identifier.endpage462en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster