Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUysal, Mervegül
dc.contributor.authorAlver, Yalçın
dc.date.accessioned2021-06-24T08:23:12Z
dc.date.available2021-06-24T08:23:12Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1300-7009
dc.identifier.urihttp://pajes.pau.edu.tr/en/jvi.aspx?un=PAJES-15014&volume=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9339
dc.description.abstractÜlkemizde taşıt trafiğine oranla yaya trafiğine daha az önem verilmektedir. Bu durumdan kaynaklanan sorunlar arttıkça, yaya davranışlarını anlamaya yönelik çalışmalara olan ilgi de artmaya başlamıştır. Bu bağlamda, makalede lise çağındaki öğrencilerin ışıksız yaya geçitlerinde kabul edilebilir aralık kabulü davranışları incelenmiştir. Çalışma bir önce sonra çalışması olarak düzenlenmiştir. İlk durumda yaya geçidi geleneksel bir ışıksız yaya geçidi iken, ikinci durumda yaya geçidi yükseltilmiş yaya geçidine dönüştürülmüştür. Bu makalede yükseltilmiş yaya geçidinin lise çağındaki öğrencilerin kabul edilebilir aralık davranışına etkilerinin bulunması amaçlanmıştır. Çalışmada İzmir ilinde bir lise yakınında bulunan ışıksız yaya geçidi seçilmiştir. Veriler sabah saat 7.00-8.00 saatleri arasında toplanmıştır. Ofis ortamında video görüntülerinden ayıklanan veriler iki yönlü ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Öğrencilerin kurallara uygun olarak geçişi yaya geçidi yükseltilmiş yaya geçidine dönüştürüldükten sonra artmıştır. Ayrıca ortalama taşıt hızları ve %85’lik taşıt hızları hem yaya geçidi yükseltilmeden önce hem de yükseltildikten sonra hesaplanmıştır.en_US
dc.description.abstractPedestrian traffic has less priority than vehicle traffic in Turkey’s transportation system. In recent years, there has been a growing interest in understanding pedestrians’ behavior. This paper investigates high school students’ (15-18 age range) gap acceptance behavior at unsignalized midblock crossings by designing a before and after study. The midblock crossing is conventional in the first situation. But after, the midblock crossing is raised. This paper aims to find the effect of raised midblock crossing on pedestrians’ acceptable gap behavior. In this study, a midblock crossing near a high school in Izmir City was chosen. Data was gathered by using two video cameras in the morning (7.00-8.00 AM). The obtained data were extracted from the footage. The data were analyzed by performing two-way and one-way analysis of variance (ANOVA). The legal crossing rate of the students increased with the installation of the raised midblock crossing. Also, average vehicle speed and 85th percentile speed determined for both situations. Thus, the number of acceptable gaps increased as well as the waiting time decreased significantly.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.5505/pajes.2020.15014en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenç yayalaren_US
dc.subjectGeçiş davranışıen_US
dc.subjectYükseltilmiş yaya geçidien_US
dc.subjectYaya güvenliğien_US
dc.subjectYoung pedestriansen_US
dc.subjectCrossing behavioren_US
dc.subjectRaised midblock crossingen_US
dc.subjectPedestrian safetyen_US
dc.titleYükseltilmiş yaya geçidinin lise çağındaki yayaların kabul edilebilir aralık seçimine etkisien_US
dc.item-title.alternativeEffect of raised midblock crossing on the high school pedestrians' choice of acceptable gap behavioren_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Mühendislik Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6482-1436en_US
dc.contributor.institutionauthorUysal, Mervegül
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage343en_US
dc.identifier.endpage349en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster