Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUslu, Sadık
dc.contributor.authorBoz Yaman, Burçak
dc.date.accessioned2021-09-16T08:35:14Z
dc.date.available2021-09-16T08:35:14Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationUslu, S.ve Boz Yaman, B.(2021). STEM temelli çevreci sifon etkinliği uygulamasından yansımalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 53, 457-494.doi:10.9779/pauefd.787908en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/pauefd.787908
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9536
dc.description.abstractBu araştırmada bir STEM projesi olarak ele alınan “Çevreci Sifon Etkinliği” uygulanmış olup bu uygulamaya dayalı sonuçlar incelenmiştir. Ege Bölgesinde bulunan bir ortaokulun 7. sınıfında öğrenim görmekte olan 26 öğrenci çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasından faydalanılmıştır. Çalışmada nitel değerlendirmeler için katılımcıların ders işlenişi esnasında kullandıkları çalışma kağıtları doküman incelemesi ile incelenmiş olup, nicel değerlendirmeler için 3 farklı rubrikten yararlanılarak frekans analizleri uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin atık suyun yeniden kullanımına ilişkin bir mühendislik tasarımı ortaya çıkararak süreçte matematiksel becerilerini etkili bir şekilde kullanmaları beklenmiştir. Ancak öğrencilerin matematiksel akıl yürütme ve matematiksel sonuçların anlamlılıklarını değerlendirmede sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Bunun yanında mühendislik tasarımlarını oluştururken fen bilimleri kavramlarını etkili kullandıkları ve malzeme bilgisine dair farkındalık geliştirdikleri gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, "Environmental Siphon Activity," considered a STEM project, was applied, and the results based on this application were examined. Twenty-six students studying in the 7th grade of a secondary school in the Aegean Region constitute the study participants. A case study, one of the qualitative research designs, was used in the study. In the study, the worksheets used by the participants during the course were examined by document analysis for qualitative evaluations, and frequency analyzes were applied by using three different rubrics for quantitative evaluations. In the research, students were expected to use their mathematical skills effectively by creating an engineering design for the reuse of wastewater. However, it has been determined that students have problems in mathematical reasoning and evaluating the significance of mathematical results. In addition, it has been observed that they use science concepts effectively and develop an awareness of material knowledge while creating engineering designsen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-language.isoeng
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.9779/pauefd.787908en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEM etkinliğien_US
dc.subjectEvsel sıvı atıklaren_US
dc.subjectSürdürülebilir kalkınma eğitimien_US
dc.subjectFen bilimlerien_US
dc.subjectSTEM activityen_US
dc.subjectDomestic liquid wastesen_US
dc.subjectEducation for sustainable developmenten_US
dc.subjectScienceen_US
dc.titleReflections from the Application of STEM Based Environmental Siphon Activityen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0922-3652en_US
dc.contributor.institutionauthorBoz Yaman, Burçak
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage457en_US
dc.identifier.endpage494en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster