Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzun, Mehmet
dc.contributor.authorAvcı, Raşit
dc.date.accessioned2022-02-16T08:10:53Z
dc.date.available2022-02-16T08:10:53Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationUzun, M., & Avcı, R.. (2021). Investigation of the Relationships between Perceived Marital Conflict, Parents’ Irrational Beliefs, Anxiety and Children’s Automatic Thoughts, Problem Solving Skills, and Children’s Anxiety and Aggression. TED EĞİTİM VE BİLİM. https://doi.org/10.15390/eb.2021.9091en_US
dc.identifier.issn13001337
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15390/eb.2021.9091
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9818
dc.description.abstractBu araştırmada, çocuklarda görülen kaygı ve saldırganlığın ebeveynlerin akılcı olmayan inançları, kaygıları, çocukların algıladığı evlilik çatışması, otomatik düşünceleri ve problem çözme becerileri tarafından yordanıp yordanmadığı incelenmiştir. Çalışma verileri, İzmir’de bir devlet ilkolunda 2016-2017 eğitim-öğretim döneminde 4. sınıfa devam eden 170’i kız 134’ü erkek toplam 304 öğrenci ve bu öğrencilerin 608 kişilik ebeveyn grubu olmak üzere toplam 912 kişiden elde edilmiştir. Çalışma kapsamında çocuklara; “Little Saldırganlık Envanteri”, “Çocuklar için Sürekli Kaygı Envanteri”, “Çocuklarda Otomatik Düşünceler Ölçeği”, “Çocuklar için Problem Çözme Envanteri” ve “Çocukların Evlilik Çatışmasını Algılaması Ölçeği” uygulanırken, ebeveynlere; “Sürekli Kaygı Envanteri” ve “Anne-Babaların Akılcı Olmayan İnançları Ölçeği” uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, çocukların otomatik düşünceleri ve problem çözme becerilerinin çocuklardaki saldırganlığı anlamlı derecede yordayarak toplam varyansın %27’sini açıkladığı, çocukların algıladığı evlilik çatışması, problem çözme becerileri ve otomatik düşünceleri ile babaların akılcı olmayan inançlarının ise çocuklardaki kaygıyı anlamlı biçimde yordadığı ve toplam varyansın %55’ini açıkladığı saptanmıştır. Ayrıca araştırma sonucunda annelerin sürekli kaygısı, babaların akılcı olmayan inançları ve algılanan evlilik çatışmasının çocuklardaki saldırgan davranışları anlamlı bir şekilde yordamadığı tespit edilmiştir. Araştırma bulguları Ekolojik Model kapsamında ilgili literatür doğrultusunda tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was examined whether the anxiety and aggression observed in children were predicted by the irrational beliefs and anxieties of the parents, the marital conflict perceived by the children, automatic thoughts and problem solving skills. The study group is comprised of 304 elementary school fourth-grade students (170 females and 134 males) attending a state school located in the city of Izmir, Turkey, during the 2016-2017 academic school year. Additionally, the study group includes the students' parents (n = 608), making a total of 912 participants. Within the context of the study, the "Trait Anxiety Scale" and "Parent Irrational Beliefs Scale" were administered to the parents, and the "Children's Perception of Marital Conflict Scale," "Problem Solving Inventory for Children," "Children's Automatic Thoughts Scale," "Trait Anxiety Inventory for Children," and "Little Aggression Scale" were administered to the students. The analyses conducted in the current study have revealed that except for the variables of father's trait anxiety and mother's irrational beliefs, the other variables have a significant contribution to the model; that father's irrational beliefs, marital conflict perceived by children, children's automatic thoughts and problem-solving skills significantly predicted anxiety in children, and that 55% of the total variance was explained. Moreover, the children's problem-solving skills and automatic thoughts were found to explain 27% of the total variance in aggression in children. On the other hand, mother's trait anxiety, father's irrational beliefs, and perceived marital conflict were found to have no role in the prediction of children's aggressive behaviors. The findings obtained as a result of the research are discussed according to the relevant literature within the scope of the Ecological Model, and suggestions are made for future research. © 2021 Turkish Education Associationen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherTurkish Education Associationen_US
dc.relation.isversionof10.15390/eb.2021.9091en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSaldırganlıken_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectAlgılanan evlilik çatışmasıen_US
dc.subjectOtomatik düşünceen_US
dc.subjectProblem çözme becerisien_US
dc.subjectAkılcı olmayan inançen_US
dc.titleAlgılanan Evlilik Çatışması, Ebeveynin Akılcı Olmayan İnançları, Kaygıları ve Çocukların Otomatik Düşünceleri, Problem Çözme Becerileri ile Çocukların Kaygı ve Saldırganlıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeInvestigation of the Relationships between Perceived Marital Conflict, Parents' Irrational Beliefs, Anxiety and Children's Automatic Thoughts, Problem Solving Skills, and Children's Anxiety and Aggressionen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4947-3397en_US
dc.contributor.institutionauthorAv cı, Raşit
dc.identifier.volume46en_US
dc.identifier.issue208en_US
dc.identifier.startpage373en_US
dc.identifier.endpage394en_US
dc.relation.journalEgitim ve Bilimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster