Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzunoğlu, Dilşat
dc.contributor.authorBulut, Berker
dc.date.accessioned2022-05-25T11:15:12Z
dc.date.available2022-05-25T11:15:12Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationUZUNOĞLU D,BULUT B (2022). Çevrimiçi Ortamda Yürütülen Senaryo Temelli Öğrenme Etkinliklerinin Türkçe Öğretimi Özyeterliğe, Akademik Güdülenmeye ve Başarıya Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(1), 60 - 73. Doi: 10.16916/aded.1020247en_US
dc.identifier.issn2147-6020 / 2147-6020
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.1020247
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9994
dc.description.abstractBu araştırmada çevrimiçi ortamda yürütülen senaryo temelli öğrenme etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının Türkçe öğretimine yönelik özyeterlikleri, akademik güdülenmeleri ve Türkçe öğretimi dersi başarı düzeyleri üzerine etkisi incelenmiştir. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel deneme modeline göre desenlenen araştırma, 56 sınıf öğretmeni adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna altı hafta boyunca Türkçe öğretimi derslerine ek olarak senaryo temelli öğrenme etkinlikleri uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise herhangi bir ek uygulama gerçekleştirilmemiştir. Uygulama sürecinin ardından toplanan verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda deney ve kontrol grubu Türkçe öğretimi özyeterlik sontest puanları arasında anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır fakat senaryo temelli öğrenme etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının Türkçe öğretimine yönelik özyeterliklerini geliştirdiği, akademik güdülenmeleri üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı ve Türkçe öğretimi başarı düzeyleri üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, the effect of scenario based learning activities conducted in online environment on primary school prospective teachers’ Turkish teaching self-efficacy, academic motivation and Turkish teaching achievement levels were examined. The research, which was designed according to the quasi-experimental trial model with the pretest-posttest control group, was carried out with the participation of 56 primary school prospective teachers. In addition to Turkish teaching lessons, scenario-based learning activities were applied to the experimental group for six weeks. In the control group, no additional application was performed. In line with the findings obtained as a result of the analysis of the data collected after the implementation process, no significant difference was found between the Turkish teaching self-efficacy posttest scores of the experimental and control groups, but scenario-based learning activities improved the primary school prospective teachers’ self-efficacy Turkish teaching, did not have a significant effect on their academic motivation, and Turkish teaching success levels was concluded that there was a significant effect on.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherMehmet KURUDAYIOĞLUen_US
dc.relation.isversionof10.16916/aded.1020247en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSenaryo temelli öğrenmeen_US
dc.subjectTürkçe öğretimi özyeterliken_US
dc.subjectAkademik güdülenmeen_US
dc.subjectTürkçe öğretimi başarıen_US
dc.subjectÇevrimiçi öğrenme ortamıen_US
dc.titleÇevrimiçi Ortamda Yürütülen Senaryo Temelli Öğrenme Etkinliklerinin Türkçe Öğretimi Özyeterliğe, Akademik Güdülenmeye ve Başarıya Etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe Effect of Scenario Based Learning Activities Conducted in Online Environment on Turkish Teaching Self-Efficacy, Academic Motivation and Successen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2591-3159en_US
dc.contributor.institutionauthorUzunoğlu, Dilşat
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage60en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster