Yazar "Özdemir, Oğuz" için listeleme
-
Aesthetic processes in science education: art based science education
Özdemir, Oğuz (2012)Bilgi aktarmaya dayalı olarak yürütülen eğitim süreçleri, öğrenme yaşantılarının beklenen sonucu vermesini önemli ölçüde sınırlamaktadır. Bu çalışmada, başta bilim eğitimi olmak üzere eğitim süreçlerinde ağırlıklı şekilde ... -
Biyoteknoloji politikalarına katılım: Uyuşmazlık ve uzlaşma potansiyel
Özdemir, Oğuz (2012)Çalışma, araştırmacı tarafından yürütülen "Tüketicilerin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalara Yönelik Bilgi Düzeyi ve Eğilimi" başlıklı TÜBİTAK projesinin "Özel İlgi Alanı Uygulaması" bölümüne dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. ... -
Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi
Özdemir, Oğuz (2010)Özet Bu araştırma, doğa deneyimine dayalı olarak yürütülen çevre eğitimi programının ilköğretim öğrencilerinin çevrelerine yönelik algılarına ve davranışlarına etkisinin belirlenmesini konu almaktadır. Araştırma, doğa ... -
The Effect of Metaconceptual Laboratory Activities on Pre-service Science Teachers' Conceptual Understanding: Photosynthesis and Respiration in Plants
Güven, Gökhan; Kozcu Çakır, Nevin; Özdemir, Oğuz (Hacettepe Univ, 2020)The study focuses on the investigation of the effects of metaconceptual laboratory activities related to photosynthesis and respiration in plants on the conceptual understanding of pre-service science teachers. To this ... -
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının canlılığı açıklama eğilimleri
Özdemir, Oğuz (2012)Araştırma, Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının canlılığı açıklama eğilimlerini belirlemek üzere Türkiye'de Güneybatı Anadolu'da bir üniversitede 2010-2011 öğretim döneminde gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacı ... -
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen okuryazarlığının durumu
Özdemir, Oğuz (Ekip Buro Makineleri A.S., 2010)Bu araştırma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin (n:186) fen ve teknoloji okuryazarlığı düzeyinin belirlenmesini konu almaktadır. ... -
A life with transgenics in 21st century
Göçmen Taşkın, Belgin; Özdemir, Oğuz (2006)Diğer bir organizma orijinli ve doğal olarak taşımadıkları yeni bir gen veya genleri taşıyan organizmalar transgenik olarak adlandırılmaktadırlar. Transgeniklerin tarım, tıp ve endüstri alanlarında ortaya koydukları önemli, ... -
TGA STRATEJİSİNİN GENEL BİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN BİRUygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim
Çakır, Nevin Kozcu; Güven, Gökhan; Özdemir, Oğuz (2017)Bu araştırmada, Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamaları-II dersinin bazı konularının "TahminGözlem-Açıklama (TGA)" stratejisi ile yürütülmesinin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine ve akademik ... -
Üniversite öğrencilerinin genetiği değiştirilmiş organizmalara (GDO'lara) yönelik bilgi düzeyleri-tutumları ve sürdürülebilir tüketim eğitimi açısından değerlendirilmesi
Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin genetiği değiştirilmiş organizmalara (GDO)’lara yönelik bilgi düzeyi ve tutumlarının belirlenmesini ve sürdürülebilir tüketim eğitimi açısından değerlendirilmesini konu almaktadır. Bu ... -
Üstkavramsal Öğretim Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Farkındalık, Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Motivasyon ve Akademik Başarıları Üzerine Etkisi
Çakır, Nevin Kozcu; Güven, Gökhan; Özdemir, Oğuz (2018)Bu araştırmada, biyoloji laboratuvar uygulamalarında fotosentez ve bitkilerde solunum konusunun üstkavramsal öğretim etkinlikleri ile yürütülmesinin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık, biyoloji öğrenmeye ... -
Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi:"Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim"
Özdemir, Oğuz (2007)İçinde bulunduğumuz dönemde, yeryüzünde doğal kaynakların ve ekosistemlerin sürdürülebilirliğinin gittikçe tehdit altına girmesi, çevre eğitimi süreçlerinin yeni bir bakışla ele alınmasını zorunlu kılmaktadır. Buradan ... -
Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi
Özdemir, Oğuz; Uzun, Naim (2006)Bu çalışma, "Yeşil Sınıf Modeli"ne dayalı olarak yürütülen fen ve doğa etkinliklerinin, ana sınıfı öğrencilerinin "bitkiler sınırlılığında" çevreye algılarına etkisini araştırmayı konu almaktadır. Veriler, ön test - son ...