Yazar "Arıkan, Serkan" için listeleme
-
8. Sınıf Matematik Akademik Başarısını Yordayan Faktörler- TIMSS 2015
Bu çalışmada TIMSS 2015 uygulamasında ele alınan öğrenci, öğretmen ve okul faktörlerinin Türkiye'deki sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile nasıl bir ilişki içinde olduğunun araştırılması amaçlanmıştır. ... -
Bilişsel gelişim uygulamasının kültürel yanlılık açısından incelenmesi
Arıkan, Serkan; Berberoğlu, Giray (2013)Bilişsel Gelişimin (BG) değerlendirilmesi Cito Türkiye Öğrenci İzleme Sisteminin önemli bir parçasıdır. Bu çalışmada BG uygulamasında kullanılan soruların Türkiye ve Almanya’daki öğrenciler için nasıl çalıştığı, karşılaştırmalı ... -
Çizgi Grafiğini Yorumlama ve Oluşturma Becerilerinin Ölçülmesi
Erbilgin, Evrim; Arıkan, Serkan; Yabanlı, Hanife (2015)ÖZ Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin çizgi grafiğini yorumlama ve oluşturma becerilerini değerlendirmede kullanılabilecek bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Geliştirilen bu ölçme aracı 7 şubede bulunan toplam 166 yedinci ... -
Factors Predicting Turkish and Korean Students' Science and Mathematics Achievement in TIMSS 2011
Topçu, Mustafa Sami; Erbilgin, Evrim; Arıkan, Serkan (Eurasia, 2016)This study makes an important contribution to an expanding body of international comparative studies by exploring factors predicting differences in science and mathematics achievement by students in Turkey and the Republic ... -
Öğretim Elemanlarının Etik İlkelere Uygun Davranma Düzeyi Üzerine Bir Araflt›rma
Araştırmanın amacı, öğretim elemanı ve öğrenci algılarına göre eğitim fakültesi öğretim elemanlarının eğitim-öğretim ve öğrenciye karşı sorumluluklarıyla ilgili etik ilkelere uygun davranma düzeylerini ortaya koymaktır.A ... -
ÖSS ve LES ile Ölçülen Sayısal ve Sözel Beceriler Arasındaki İlişki
Arıkan, Serkan; Dcosta, Ayres (2016)Geçmişten günümüze hangi becerilerin geliştiği, hangilerinin gerilediği ve hangilerinin zaman içinde sabit kaldığı merak uyandırmaktadır. Ülkemizdeki üniversite giriş sisteminde ve lisansüstü eğitime girişte sayısal ve ... -
PISA mathematics and reading performance differences of mainstream European and Turkish immigrant students
Arıkan, Serkan; van de Vijver, Fons J. R.; Yağmur, Kutlay (Springer Heidelberg, 2017)Lower reading and mathematics performance of Turkish immigrant students as compared to mainstream European students could reflect differential learning outcomes, differential socioeconomic backgrounds of the groups, ... -
Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirmede Puanlara Anlam Kazandırma: %70 Doğru Yanıt Yöntemi
Arıkan, Serkan; Kilmen, Sevilay (2018)Bu çalışmanın amacı sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamaları kapsamında geliştirilen testler temel alınarak, %70 doğru yanıt yöntemi ile puanlara anlam kazandırılıp kazandırılamayacağını araştırmaktır. Bu amaç ... -
Turkish Students' Science Performance and Related Factors in PISA 2006 and 2009
Topçu, Mustafa Sami; Arıkan, Serkan; Erbilgin, Evrim (Springer, 2015)The OECD's Programme for International Student Assessment (PISA) enables participating countries to monitor 15-year old students' progress in reading, mathematics, and science literacy. The present study investigates ... -
Türkiye'deki Öğrencilerin Öğrenme Fırsatları ve Matematik Performansları Arasındaki İlişki
Arıkan, Serkan (2016)Türkiye'deki öğrenciler arasında büyük bir matematik başarısı farkı bulunmaktadır. Öğrenciler arasındaki bu matematik performansı farkını azaltabilmek için öncelikle matematik performansı ile ilişkili faktörlerin ortaya ... -
Tımss 2011 Verilerine Göre Türkiye’deki Ev Ödevi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişki
Arıkan, Serkan (2017)Türkiye'de ev ödevi çok sıklıkla kullanılan bir araçtır. Ancak Türkiye'de ev ödevi ve matematik başarısı arasındaki ilişkileri hem öğrenci hem de öğretmen özelliklerini dikkate alarak standart verilerle inceleyen araştırmalar ...