Yazar "Ateş, Seyit" için listeleme
-
Akıcı Okumaya Yönelik Öğretmen Bilgisi
Yıldırım, Kasım; Çetinkaya, Çetin; Ateş, Seyit (2013)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin akıcı okumaya yönelik öğretmen bilgileri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 195 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Sınıf öğretmenlerinin akıcı okumaya yönelik ... -
Çocuk Kitaplarını Çözümlemeye Yönelik Bir Uygulama: Samed Behrengi ve Küçük Kara Balık Örneği
Bu araştırmada bir edebî eseri çözümlemeye yönelik örnek bir uygulama yapılmıştır. Araştırmada Samed Behrengi’nin Küçük Kara Balık (KKB) isimli eserini çözümlemek amacıyla Wolf’un (2004) önerdiği çoklu bakış açısından ... -
Geri Bildirimin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Yazma Becerilerine Etkisi
Kaya, Bengisu; Ateş, Seyit; Yıldırım, Kasım; Rasinski, Timothy (Türk Eğitim Derneği, 2020)Bu araştırmada geri bildirimin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerin akıcı yazma becerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bulunan bir devlet ilkokulunun ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Üzerinde Konuşma ve Okuma Prozodisinin Etkisi
Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerinde konuşma ve okuma prozodilerinin etkileri araştırılmıştır. Araştırma sürecine toplam 97 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi dâhil ... -
Okuma Çemberleri: Niçin ve Nasıl? Örnek Bir Uygulama
Doğan, Birsen; Yıldırım, Kasım; Çermik, Hülya; Ateş, Seyit (2018)Okuma çemberleri, aynı öykü, şiir ya da kitabı okumak için bir araya gelen öğrencilerin oluşturdukları gruplardır. Bu gruplarda öğrenciler, okuduklarını tartışmakta ve paylaşmaktadırlar. Gruplarda üstlendikleri rollerin ... -
Okuma Çemberlerinin Öğretmen Adaylarının Okuduğunu Anlama Düzeylerinin Gelişimine Etkisi
Yıldırım, Kasım; Ateş, Seyit; Çermik, Hülya; Doğan, Birsen (2019)Bu araştırmada okuma çemberlerinin öğretmen adaylarının okuduğunu anlama düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin sınıf eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 3. sınıf ... -
Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama sürecinde kullandıkları öz düzenlemeye dayalı öğrenme becerileri
Uyar, Yusuf; Ateş, Seyit; Yıldırım, Kasım (2012)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının okuduğunu anlama sürecinde öz düzenlemeye dayalı öğrenmenin özelliklerini ne düzeyde sergilediklerini belirlemektir. Bu çalışma verilerin toplanması ve değerlendirilmesi bakımından ... -
Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerinde Üstlendikleri Rollere İlişkin Görüşleri
Doğan, Birsen; Çermik, Hülya; Ateş, Seyit; Yıldırım, Kasım (2019)Okuma çemberleri, aynı öykü, şiir ya da kitabı okumak için bir araya gelen öğrencilerin oluşturdukları gruplardır. Gruplarda üstlendikleri rollerin gereği olarak öğrenciler, okuma çemberlerinde pek çok etkinlik yapmaktadırlar. ... -
Öğretmen Adaylarının Okuyucu İnançları ve Okuduğunu Anlama Başarıları Arasındaki İlişkiler
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının okuyucu inançları ile okuduğunu anlama başarıları arasındaki ilişkileri incelemektir.. Bu amaç doğrultusunda Muğla ilindeki devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 241 sınıf ... -
Perceptions of Turkish Parents with Children Identified as Dyslexic About the Problems that they and Their Children Experience
Yıldız, Mustafa; Yıldırım, Kasım; Ateş, Seyit; Rasinski, Timothy (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2012)This study identified problems encountered by both dyslexic children and their parents. Seven parents were interviewed. Parents mentioned the negative attitudes of teachers towards them and their children, the use of ... -
Turkish Pre-Service Teachers 'Perceived Self- Efficacy Beliefs and Knowledge about Using Expository Text as an Instructional Tool in Their Future Classroom Settings
Yıldırım, Kasım; Ateş, Seyit (Edith Cowan Univ, 2012)The aim of this research was to examine Turkish pre-service teachers 'knowledge and perceived self-efficacy beliefs toward using expository text as an instructional tool in their future classroom settings. The research ... -
Türk Öğretmenlerin Gözüyle Eğitim Araştırmalarının Uygulamaya Yansıma Durumu
Ateş, Seyit; Yıldırım, Kasım (2015)Bu çalışmada, eğitime yönelik araştırmaların uygulamaya yansıması konusunda uygulamanın önemli değişkenlerinden olan öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatür taranmış ...