Yazar "Aydın, Ali Emre" için listeleme
-
Giyim Tercihlerinin İlk İzlenim Oluşturma ve Tüketim Kararlarına Etkisi
Bu araştırmanın amacı giyim tercihlerinin ilk izlenimler üzerindeki etkisini ve bu izlenimlerin bireylerin özellikleri ve tüketim kalıplarına ilişkin değerlendirmelerdeki rolünü tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda nitel ... -
Tüketici Mahremiyetinin Korunması: Sorumlular ve Yöntemler Üzerine Nitel Bir Araştırma
Aydın, Ali Emre; Marangoz, Mehmet (2018)Bu çalışmanın amacı tüketici mahremiyetinin korunması konusunda hangi aktörlerin sorumlu görüldüğü ve ne tür stratejilerin kullanılabileceğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel yöntemlerden faydalanılmıştır. ... -
Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı
Marangoz, Mehmet; Aydın, Ali Emre (2017)Bu çalışmada yeni bir yaklaşım olarak perakendecilikte bütünleşik kanal yaklaşımı tartışılmaktadır. Çalışma bütünleşik kanal yaklaşımının kavramsallaştırılmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Bu bağlamda perakendecilikte ... -
Tüketicilerin Mobil Tabanlı İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler
İşletmelerin rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için kullandıkları en önemli araçlardan biri olan reklamlar mobilite ile birlikte değişime uğramıştır. Özellikle kısa mesaj servisinin popülerliğinin artması ile birlikte ... -
Tüketim Kültürü Çalışmaları Üzerine Bir Literatür Taraması
1980’li yıllardan sonra endüstriyel kapitalizmin etkisi ile birlikte toplum- sal yapıları anlamada tüketime odaklanan yaklaşımlar önem kazanmıştır. Bu bağlamda birçok disiplinden araştırmacılar tüketim kültürü alanına ... -
Tüketimde Alternatif Bir Yaklaşım Olarak Paylaşım Ekonomisi: Ortak Kullanım Ağlarının İçerik Analizi ile İncelenmesi
Bu çalışmada paylaşım ekonomisi çerçevesinde ortak kullanım ağları incelenmiş, web sitelerinin ortak kullanım hareketinin yayılmasındaki rolü tartışılmıştır. Ortak kullanım hareketi kapsamında incelenen alt sistemlerin ...