Yazar "Aykaç, Necdet" için listeleme
-
2009 ve 2015 Türkçe Öğretim Programlarının Eğitim Programı Ögeleri Açısından Değerlendirilmesi
Atik, Selçuk; Aykaç, Necdet (2017)Bu araştırmada 2009 Türkçe öğretim programı ile kısa sürede uygulanıp kaldırılan 2015 Türkçe öğretim programının karşılaştırılarak, farklılıklarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada 2009 ve 2015 Türkçe öğretim ... -
2018 Türkçe Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Elemanlarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Stebler, Miriam Zeliha; Aykaç, Necdet (2019)Bu araştırma 2018 Türkçe Öğretmenliği lisans programını alanda görev yapan öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu ... -
Avrupa Ülkelerinde ve Türkiye’de İlkokullarda Uygulanan Yabancı Dil Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
Şahin, Hülya; Aykaç, Necdet (2019)Bu çalışmanın amacı bazı Avrupa ülkelerinde (Almanya, Avusturya, Finlandiya, Hollanda, Polonya) ve Türkiye’de ilkokullarda uygulanan yabancı dil eğitim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Araştırmada, ... -
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ege Bölgesi Örneği)
Uzgur, Betül Çelebi; Aykaç, Necdet (2016)Bu çalışmada, bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının, öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın verileri, anket tekniği ve görüşme formu uygulanarak toplanmıştır. ... -
Bir Modernleşme Öyküsü: Köy Enstitüleri
Bu çalışmada köy enstitüleri uygulamasının Türkiye’de modernleşmeye etkilerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu değerlendirme süreci, amaçlar ve felsefesi, ekonomik kalkınma, toplum değerlerini geliştirme, sanat eğitimi, ... -
The evaluation of 4th and 5th grade science curricula according to the components of curriculum from the foundation of Turkish republic to the present day
Fen eğitimi, ülkelerin gelişmesinde ve ekonomik kalkınmasında önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle ülkemizde de fen eğitiminin kalitesini artırmak üzere birçok çalışma yapılmakta ve öğretim programları çağdaş yaklaşımlar ... -
Evaluation of Pre-Service Teachers' Opinions about Teaching Methods and Techniques Applied by Instructors
Aykaç, Necdet (Ani Yayincilik, 2016)Problem Statement: Training qualified teachers depends on the quality of the trainers. From this point of view, the quality of teacher educators and their instruction in the classroom are important to train qualified ... -
Evaluation of the social studies programs implemented from the establishment of the Turkish Republic in terms of elements of educational program
Aykaç, Necdet (2011)Bu araştırma, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze Türkiye’de Sosyal Bilgiler Programı’nın eğitim programı öğelerine göre nasıl bir evrim geçirdiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma betimsel bir nitelik ... -
Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi
Gümüs, Muteber; Aykaç, Necdet (2012)Bu arastırma 2005-2006 yılında uygulanmaya baslanan (1, 2, 3. sınıf) Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı’nın değerlendirme öğesine yönelik öğretmen görüslerini belirlemeyi ve bu bulgular ısığında da programı değerlendirmeyi ... -
Hayat bilgisi dersi öğretim programında kullanılan yöntem ve tekniklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (sinop ili örneği )
Aykaç, Necdet (2011)Bu araştırma 2005–2006 yılında uygulamaya konan Hayat Bilgisi öğretim programının uygulamaya ne ölçüde yansıdığını belirlemek amacı ile öğretmenlerin bu ders kapsamında etkinlikleri uygularken hangi yöntem, teknikleri ... -
Investigating the instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of different variables: The sample of Mugla Sitki Kocman University
Kabaran, Hasret; Aykaç, Necdet (Deomed Publ, Istanbul, 2018)The aim of the study is to examine instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of various variables. The study was designed to reflect the survey research model. The sample of the study consisted of ... -
Investigation of the In-service Teacher Training Programs in the United States and Recommendations for Turkey: The Case of Kent Education Excellence Partnership (KEEP)
Aykaç, Necdet (Nesibe Aydin Education Inst, 2018)In the current study, the purpose was to evaluate the professional development school applications conducted under the coordination of Kent State University in the USA on the basis of the researcher's observations and the ... -
İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin 4+4+4 Uygulaması Sonucunda Yaşadıkları Sorunların Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi (Muğla İli Örneği)
Aykaç, Necdet; Kabaran, Hasret; Atar, Ersin; Bilgin, Hilal (2014)Bu çalışma, ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin 4+4+4 eğitim sisteminin uygulaması sonucunda yaşadıkları sorunları öğretmen görüşlerine dayalı doğrultusunda, çalışmada öğretmenlerin ilkokul 1. Sınıf öğrencilerinin 4+4+4 ... -
Matematik Derslerinde Kullanılan Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Farklı Öğrenme Düzeylerine ve Öz-yeterlik Algılarına Etkisinin Belirlenmesi
Gedik, Özge; Aykaç, Necdet (2017)Bu araştırmada, yaratıcı drama yönteminin matematik dersinde öğrencilerin farklı öğrenme düzeylerine ve öz-yeterlik algılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim ... -
Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Okullarına İlişkin Görüşleri
Bu araştırmada öğretmenlerin mesleki gelişim okullarına (professional development schools) yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsak desen kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Pre-service teachers’ opinions about the application level of elementary school program
Aykaç, Necdet; Ulubey, Özgür (2012)Bu araştırmada, 2005 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan İlköğretim Programı’nın uygulanma düzeyinin öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma ... -
Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi
Sağlık, Mehmet Aydın; Aykaç, Necdet (2019)Bu araştırmanın amacı, 2006 ve 2018 Teknoloji ve Tasarım dersi öğretim programlarının, program ögelerine göre karşılaştırmalı değerlendirmesini yapmaktır. Araştırma nitel olarak tasarlanmış betimsel bir çalışmadır. Doküman ... -
Türkiye (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi) ve Amerika’daki (Kent State Üniversitesi) Okulöncesi Öğretmen Yetiitirme Programlarının Kariılaitırmalı Olarak İncelenmesi1
Aykaç, Necdet (2018)Bu araştırma, ABD Kent State Üniversitesi Erken Çocukluk Eğitimi ve Türkiye’deki Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği programlarının ders izlenceleri üzerinden karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve ... -
Türkiye Cumhuriyetin İlanından 2005’e Eğitim Felsefelerinin İlkokul Programlarına Yansıması
Ulubey, Özgür; Aykaç, Necdet (2017)Bilgelik sevgisi anlamına gelen felsefe, insanın zihninin sistematik bir biçimde çalışmasının ürünüdür. Eğitim felsefesi ise eğitimin imkânı, doğası, amaçları ve yöntemleri ile ilgili problemleri, felsefeye özgü yöntemlerle ... -
Türkiye’de ve Bazı Avrupa Birliği Ülkelerindeki Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi (Almanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere ve Türkiye Örneği)
Aykaç, Necdet; Kabaran, Hasret; Bilgin, Hilal (2014)Bu çalışma, Türkiye'deki öğretmen yetiştirme süreci ve uygulamaları ile Avrupa Birliği ülkeleri içerisinde güçlü ekonomiye sahip olan Almanya, Finlandiya, Fransa ve İngiltere'deki öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırmalı ...