Yazar "Doğan, Uğur" için listeleme
-
Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Olarak Geliştirilen Belirsizliğe Tahammülsüzlükle Başetme Psikoeğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Belirsizliğe Tahammülsüzlük Düzeyleri Üzerindeki Etkililiğinin Sınanması
Acar, Sinem; Doğan, Uğur; Adıgüzel, Arca; Erözkan, Atılgan (DERGIPARK AKAD, 2021)Çalışmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşımı temel alan grup psikoeğitiminin üniversite öğrencilerindeki belirsizliğe tahammülsüzlüğe etkisinin incelenmesidir. Çalışmada Deneysel desenlerden “Öntest-Sontest-İzme Testi ... -
Examining the Factors Contributing to Students’ Life Satisfaction
Doğan, Uğur; Çelik, Eyüp (2014)In this study, the authors examined the relationship between students’ life satisfaction, school engagement, and confidence in the classroom. An analysis was performed of how students’ life satisfaction differs according ... -
Güzel sanatlar lisesi öğrencilerindeki müzik performans kaygısını azaltmaya yönelik psiko- eğitim programının işlevselliği
Doğan, Uğur; İskender, Murat (2015)Araştırmada Doğan (2013)’nın çalışmasındaki Müzik Performans Kaygısı (MPK) için geliştirilen Yapısal Eşitlik Modellemesi temel alınarak, modelin psiko-eğitim programı ile sınanması amaçlanmıştır. Bu amaçla hazırlanan 12 ... -
Lise Öğrencilerinde Problemli Akıllı Telefon Kullanımının Sosyal Kaygı ve Sosyal Ağların Kullanımına Aracılık Etkisi
Doğan, Uğur; Tosun, Nurcan İlçin (2016)Bu araştırmanın amacı, lise düzeyindeki öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri ve sosyal ağ siteleri kullanımları ile problemli akıllı telefon kullanımları arasındaki ilişkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Lise Öğrencilerinin Risk Alma Davranışlarının Yaşam Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş Değişkenleri ile İlişkisi
Doğan, Uğur; Kaya, Sinem; Eren, Dinçer (2016)Bu araştırmada lise öğrencilerinin risk alma davranışlarının yaşam doyumları ve psikolojik iyi oluşları ile olan ilişkisinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla İlinde lise öğrenimine devam ... -
Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği
Doğan, Uğur (2016)Bu çalışmada lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini (SAS) kullanımının psikolojik iyi oluş, mutluluk ve yaşam doyumunu yordayıp yordamadığı amaçlanmıştır. SAS’ların kullanımını belirlemek için öğrencilere “Facebook” ve ... -
Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Yordayıcısı Olarak Çok Boyutlu Yalnızlık
Doğan, Uğur; Karakuş, Yahya (2016)Bu çalışmada lise öğrencilerinin sosyal ilişkilerinde, aile ilişkilerinde ve duygusal ilişkilerindeki yalnızlıklarının sosyal ağ sitelerinin kullanımını yordayıp yordamadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışma çeşitli ... -
Mediation Role of Experiential Avoidance in the Relationship Between Subjective Vitality and Depression
Öğütlü, Hakan; Doğan, Uğur; Adıgüzel, Arca; Türkçapar, Hakan (Bilişsel ve Davranışsal Psikoterapiler Derneği, 2021)Depression is a mental disorder characterized primarily by depressed mood, loss of interest and pleasure. A decrease in subjective vitality is seen as one of symptoms of depression. Depressive persons tend to seal themselves ... -
Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10'un Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Doğan, Uğur (2015)Araştırmanın amacı Singg ve Ader (2001) tarafından geliştirilen Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10’un Türkçe uyarlama çalışmasını yapmaktır. Çalışma, 136’sı erkek, 108’i kadın 244 üniversite öğrencisi üzerinde ... -
Parental psychological distress associated with COVID-19 outbreak: A large-scale multicenter survey from Turkey
Bıkmazer, A.; Kadak, M.T.; Görmez, V.; Doğan, Uğur; Aslankaya, Z.D.; Bakır, F.; Öztürk, Mehmet (SAGE Publications Ltd, 2020)Aims: Pandemics can cause substantial psychological distress; however, we do not know the impact of the COVID-19 related lockdown and mental health burden on the parents of school age children. We aimed to comparatively ... -
Psychometric Properties of the Turkish version of the Child and Adolescent Behavior Inventory Sluggish Cognitive Tempo Scale (CABI-SCT) in Children and Adolescents
Öğütlü, Hakan; Kaşak, Meryem; Doğan, Uğur; Atasoy, Süha); Mcnicholas, Fiona (SAGE PUBLICATIONS INC, 2023)Sluggish cognitive tempo (SCT) (cognitive disengagement syndrome) (CDS) describes a cluster of symptoms including slowness, lethargy, and daydreaming. This study aims to evaluate the psychometric properties of the Turkish ... -
Reasons of Preservice Teachers Attending the Pedagogical Formation Certificate Program for Choosing Teaching as a Profession
Deniz, Sabahattin; Doğan, Uğur; Şahin, Nurettin (2018)Due to social, economic and cultural conditions, preservice teachers’ reasons for choosing the teaching profession differ from country to country. The purpose of the current study is to determine the factors affecting the ... -
The relationship between test anxiety, rumination, and psychological flexibility
Doğan, Uğur (Springer, 2023)Students’ anxiety over taking tests, which play a vital role in their educational lives, is very prevalent in our country. The purpose of this study is to reveal the pattern of relationships between test anxiety, psychological ... -
Tears evoke the intention to offer social support: A systematic investigation of the interpersonal effects of emotional crying across 41 countries
Zickfeld, Janis H.; van de Ven, Niels; Doğan, Uğur; Pich, Olivia (Academic Press Inc., 2021)Tearful crying is a ubiquitous and likely uniquely human phenomenon. Scholars have argued that emotional tears serve an attachment function: Tears are thought to act as a social glue by evoking social support intentions. ... -
Validity and Reliability of Student Engagement Scale
Doğan, Uğur (2014)Bu çalışmanın amacı, Öğrenci bağlılık ölçeğini geliştirmek, geçerlik ve güvenirliğe ilişkin kanıtlar elde etmeye çalışmaktır. Ölçek geliştirme çalışması için 400 lise ve ortaokul öğrencisi ergenden veri toplanmıştır (239 ... -
Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Deniz, Sabahattin; Doğan, Uğur (İnönü Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı Cheung, Stupple ve Elander (2017) tarafından geliştirilen Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe versiyonun geçerlik ve güvenirlik analizini yapmaktır. Ölçeğin uyarlama çalışması ...