Yazar "Fırat, Hatice" için listeleme
-
12 Mart romanlarında dönemin işçi eylemleri
Fırat, Hatice (2009)Yapılan araştırmalar 1960-1980 yıllarında yaşanan ve ülkemiz için sarsıcı sonuçlar doğuran sosyal olaylar içerisinde en önemlilerden birinin işçi eylemleri olduğunu göstermektedir. Çalışmamızda dönemin romanlarının, bu ... -
Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği
Fırat, Hatice (2019)Bu araştırmada, Niloya adlı çizgi filmde yer alan çocuk gerçekliği örnekleri belirlenmiştir. Bu örnekler üzerinden çocuk gerçekliğinin daha çok “hangi konularla” ilgili olduğu, “hangi durumlarda” ortaya çıktığı, “hangi ... -
Çocuk edebiyatında antiotoriter anlatım: Aytül Akal’ın “Güzel Kitaplarım” öyküsü
Fırat, Hatice (2020)Çocuk edebiyatı metinlerinde aranan temel özelliklerden biri olan “antiotoriter anlatım” kavramı, kitabın anlatımına egemen olan yaklaşımı, olayların farklı bakış açılarıyla sorgulanmasına izin veren anlatım biçimini ifade ... -
ÇOCUK HİKÂYE VE ROMANLARINDA ÇOCUK GERÇEKLİĞİ: SEVİM AK ÖRNEĞİ
Çelik, Handan; Fırat, Hatice (Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, 2020)Bu çalışmanın amacı çocuk edebiyatının önemli yazarlarından biri olan Sevim Ak‟ın hikâye ve romanlarında çocuk gerçekliğine nasıl ve ne kadar değinildiğinin belirlenmesidir. Çalışmada Sevim Ak‟ın 1991-2016 yılları arasında ... -
Çocuk Kitaplarında Otorite: “Bacaksız Serisi” Örneği
Halat, Sercan; Çelik, Handan; Fırat, Hatice (2018)Toplumsal yaşamda, hemen her alanda otoriter tutumlara maruz kalanlar içerisinde çocuklar da bulunmaktadır. Çocuğa yönelik otorite, “ailede anne-baba, okulda öğretmen, yakın çevrede akran (arkadaşlar) ve edebiyat ortamında ... -
Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği
Fırat, Hatice (2013)İnsanlık tarihi kadar eski ve evrensel bir olgu olan oyun, günümüzde özellikle çocukların eğitiminde en etkili yol olarak görülmektedir. Çocuklar sosyal yaşamda gerekli olan bilgi, beceri ve davranışları oyun oynayarak, ... -
La Fontaine’in fabllarında güçlü-zayıf ilişkisi
Fırat, Hatice (2012)Masal, hikâye, roman, fabl, tekerleme vb. gibi edebiyat ürünleri, çocuklara verilen eğitimin başarıya ulaşmasında etkili olan önemli araçlardandır. Bunlar arasında fabllar kısa, özlü ve manzum olmaları, açıkça bir ahlak ... -
SAFAHAT ve AİLE EĞİTİMİ
Fırat, Hatice (2015)Mehmet Akif Ersoy, sanatçının toplumun içinde yer alan her türlü sorunu eserlerinde işlenmesi gerektiği anlayışıyla hareket etmiş bir şairdir. Bu doğrultuda Saf ahat ’ta özellikle toplumun aksayan yanları üzerinde durmuştur. ... -
Safahat’ta İçki-Kumar Çıkmazındaki Erkeklerin Kadına Bakışı ve Akif’in Çözüm Önerisi: Eğitim
Fırat, Hatice (2016)Toplum sorunlarının şiirde işlenilmesi gerektiğinin vurgulayan Mehmet Akif, bu hassasiyeti eserlerinde bizzat gösterir. Ele alınmasında fayda gördüğü konulardan biri de içki-kumar alışkanlığı olan erkeklerin kadına bakışıdır. ... -
Sait Faik Abasıyanık’ın dünyasında iki zıt kavram tembellik ve çalışkanlık
Fırat, Hatice (2010)Sait Faik Abasıyanık, gerek geleneksel hikâye anlayışının değişmesindeki etkisi gerekse sıradan insanların hayatını (sorunlarını, sevinçlerin vb.) anlattığı eserleriyle edebiyatımızda hikâye türünün ilk akla gelen isimlerinden ... -
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bölümde Okumaya Başladıktan Sonra Kitap Okuma Durumlarında Meydana Gelen Değişimler
Fırat, Hatice (2017)Aile, çevre, okul ve öğretmen okuma alışkanlığının kazanılmasını/ gelişmesini etkileyen unsurlardandır. Özellikle Türkçe öğretmenleri okuma alışkanlığı kazandırmada büyük sorumluluk taşımaktadırlar. Bu nedenle Türkçe ...