Yazar "Kılıç, Burhan" için listeleme
-
ATTITUDES IN TOURISM AND TRAVELING AS A TOOL/INSTRUMENT FOR ATTITUDE CHANGE
KIlıç, Burhan; Yozukmaz, Nisan (Taylor and Francis, 2022)Attitudes can be defined as general evaluations of the objects, ideas, and people that an individual encounters in his or her life or, a cognitive process involving positive or negative evaluations of an individual towards ... -
A Conceptual Review of “Foodies” in Tourism
Yozukmaz, Nisan; Bekar, Aydan; Kılıç, Burhan (2017)In recent years, many tourism destinations have begun to highlight their local cuisine culture, their food-related events and local restaurants in order to increase the number of their visitors. However, for the purpose ... -
Destinasyon imajı oluşturmada hüzün turizmi: Afyonkarahisar ve başkomutan tarihi milli parkı
Kılıç, Burhan; Kurnaz, Hande Akyurt (2011)Sahip olunan arz kaynaklarının çe?itliliği, destinasyonlar arasında farklılıklara ve talebe yönelik ?ekillenen özel ilgi turizminin yaygınla?masına neden olmaktadır. Türkiye’ de farklı özelliklerin bir arada bulunduğu ... -
Destinasyon ziyaretçilerinin sosyo-demografik özelliklerinin sadakat eğilimleri üzerine etkisi
Kılıç, Burhan (2011)Genel müşteri sadakati literatüründe yer alan tekrar satın alma davranışı, destinasyon sadakatinde de tekrar ziyaret olarak adlandırılmakta ve arzu edilen bir tüketici davranışı olarak değerlendirilmektedir. Destinasyonların ... -
Evaluation of Women Chefs in Professional Kitchens
In the developing and changing world, being a part of business life has become common for women; however, that situation is not the same in professional kitchens. Compared to male chefs, gaining a place in the male dominant ... -
Hüzün Turizmi Katılımcılarının Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesi
Turizmin gelişmesiyle birlikte ülkeler turizmden elde ettikleri gelirleri arttırmak amacıyla birbirleriyle rekabet etmektedirler. Rekabetin artmasıyla, ülkelerin sahip oldukları yörelerin birer destinasyon olarak pazarlanması ... -
Kalite fonksiyon göçerimi: yiyecek içecek işletmelerine yönelik kuramsal bir yaklaşım
Kılıç, Burhan; Baba, Duygu (2011)Günümüzde işletmeler gelirlerini arttırmak ve devamlılıklarını sağlamak için birbirleriyle yoğun bir rekabet içine girmişlerdir. Mevcut rekabet içerisinde, müşteri beklentilerini en iyi şekilde algılayıp, söz konusu ... -
Otel İşletmelerinde Müşteri Şikayetlerinin Değerlendirilmesi ve Hizmet Kalitesi Algısının Müşteri Sadakati Üzerine Etkisi
Kılıç, Burhan; Ok, Serap; Sop, Serhat Adem (2013)Hizmet işletmeleri sürekli değişim gösteren çevre şartlarına ve müşteri beklentilerine uyum sağlayabildiği sürece rekabet edebilirliğini korumaktadır.Sunduğu hizmet ile müşterilerini tatmin edemeyen bir işletmede, müşteri ... -
Sosyal Medya Kullanımı Benlik Algısı İlişkisi: Turistik Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma
Kılıç, Burhan; Kırlı, Güven; Esen, Funda Ön (2017)Kişiliğin öznel tarafını temsil eden benlik ile sosyal medya kullanan bireylerin satın alma sonrası davranışlarında etkileşim halinde olduğu günümüzde, bireylerin satın alma davranışı sonrası sosyal medya kullanımı ve ... -
Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Datça Badem Çiçeği Festivali
Esen, Funda; Yüksel, Faruk; Kılıç, Burhan (2020)Araştırmanın amacı, Datça Badem Çiçeği Festivali’ne katılan ziyaretçilerin Datça destinasyonuna ait sürdürülebilirlik algılarını ortaya çıkarmak, sürdürülebilirlik algıları ile festival memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme ... -
Turist Rehberleri Odalarının Sosyal Medya Kullanımı: Facebook Örneği
Esen, Funda; Kılıç, Burhan (2019)İnternetin hızlı gelişimi ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojileri bir arada kullanılmakta ve sosyal medya, hemen hemen her sektörde sosyal ve ekonomik olarak önemli bir tanıtım aracı olarak tercih edilmektedir. Bu ... -
Turistlerin Satın Alma Güdülerinin Klasik Tüketici Davranış Modelleri Kapsamında Değerlendirilmesi
Çakır, Hacı Ahmet; Kılıç, Burhan (2020)Bu çalışmanın amacı turistlerin satın alma güdülerinin klasik tüketici satın alma modelleri kapsamında değerlendirilmesidir. Bu temel amaç çerçevesinde turistlerin, turistik destinasyon tercihlerinde hangi klasik satın ... -
Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin “Helal” Konseptli Otellerde Çalışma Deneyimi
Yozukmaz, Nisan; Kılıç, Burhan; Esen, Funda Ön (2018)Son yıllarda giderek daha fazla araştırmanın konusu haline gelmiş olan “helal turizm” ve “helal konseptli otel” kavramları hakkında tartışmalar devam ederken, bu turizm ve konaklama türüne duyulan ilgi sektörel anlamda da ... -
Turizmde Mobil Pazarlama: Turistlerin Mobil Pazarlama Uygulamalarına Karşı Tutumları
Hızla gelişen teknoloji ile beraber ortaya çıkan mobil pazarlama kavramı, işletmelerin hedef pazarları ile mobil cihazlar aracılığıyla iletişime geçmek için gerçekleştirdikleri interaktif uygulamalar anlamına gelmektedir. ... -
Tüketicilerin alişverişten sofraya gıda güvenliğine yönelik tutum ve davranışları
Bekar, Aydan; Kılıç, Burhan (2011)Bu çalışma; tüketicilerin gıda satın almadan evde tüketimine kadar her aşamada gıda güvenliğini sağlamaya yönelik tutum ve davranışlarını değerlendirmek ama cıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Soru formu kullanılarak 154 ... -
Üniversite Kampüsü İçerisinde Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan İşletmelerin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi ve Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi
Kılıç, Burhan; Bekar, Aydan (2012)Üniversite kampüsü içerisinde faaliyet gösteren yiyecek içecek işletmelerinin hizmet kalitesinin değerlendirilmesi ve hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetine etkisini saptamak amacıyla yapılan bu araştırmanın örneklemini ... -
Yaratıcı Deneyimin Destinasyon Hatırlanabilirliği ve Sadakat Üzerine Etkisi: Avanos Örneği
Kılıç, Burhan; Aslan, Hakan (Yaşar Üniversitesi, 2022)Turistlerin değişen ilgi ve isteklerinin bir sonucu olarak ortaya çıkan yaratıcı turizm, son yıllarda pek çok araştırmacı tarafından ele alınmıştır. Söz konusu araştırmalarda, yaratıcı turizmin yönetsel yönüne odaklanılmış ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde hizmet kalitesinin dineserv modeli ile ölçümü
Kılıç, Burhan; Kurnaz, Alper (2012)Dünya turizm hareketliliğine katılımın günden güne artması, insanların tatil süreleri boyunca yemeklerini genel olarak yiyecek içecek işletmelerinde karşılaması, dışarıda yeme içme alışkanlıklarının hızla yaygınlaşmasi ... -
Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Duyusal Pazarlama Uygulamaları
Bu çalışmanın amacı, yiyecek ve içecek işletmelerinin duyusal pazarlama farkındalıklarını belirlemek ve işletmelerin bilerek ya da bilmeyerek kullandıkları duyusal pazarlama uygulamalarını keşfetmektir. Bu sebeple araştırma ... -
Yöneticilerin Perspektifinden Yiyecek İçecek İşletmelerinde Gizli Müşteri Uygulamaları
Yıldız, Emrah; Kılıç, Burhan (2017)Gizli müşteri uygulamaları işletmelerin hizmet kalitesini; işletmenin belirlediği standartlar ile profesyonel bir gözle ve müşterilerin bakış açısıyla değerlendirmek için kullanılan bir yöntemdir. Gizli müşteri uygulamaları ...